تاریخ انتشار: ۲۳:۱۸ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۶

دستگیری عوامل دفن اعضای بدن و زباله های بیمارستانی

پرونده کشف بخش‌هایی از بدن انسان و دفن غیرقانونی زباله‌های بیمارستان‌های دولتی شهرستان ملارد با دستگیری چند متهم وارد مرحله تازه‌ای شد.

رویداد۲۴-پرونده کشف بخش‌هایی از بدن انسان و دفن غیرقانونی زباله‌های بیمارستان‌های دولتی شهرستان ملارد با دستگیری چند متهم وارد مرحله تازه‌ای شد. جواد جبله، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان با تأیید دستگیری عوامل دفن غیرقانونی زباله‌ها و پاتولوژی‌های یکی از بیمارستان‌های دولتی در این شهرستان گفت: با ورود دادستانی ملارد، پرونده تشکیل شده و در حال تکمیل تحقیقات هستیم. در این رابطه بیمارستانی که اقدام به دفن غیرقانونی زباله‌های بیمارستانی کرده بود شناسایی و عامل اصلی ماجرا نیز دستگیر شد. البته رئیس بیمارستان از این ماجرا اظهار بی‌اطلاعی کرد که با قرار التزام آزاد شد. عوامل این تخلف نیز شناسایی و با قرار مناسب روانه زندان شده‌اند.

دادستان ملارد همچنین به کشف تکه‌هایی از اعضای بدن انسان در یکی از مناطق این شهرستان طی چند ماه گذشته اشاره کرد و افزود: با توجه به مشخصاتی که در یکی از این نمونه‌ها باقی مانده بود موضوع پیگیری شد و در نهایت شخصی به‌عنوان صاحب یکی از انگشتان دفن شده، از پیوند عضو خود خبر داد که چند وقت پیش در یکی از بیمارستان‌های دولتی تهران انجام شده بود. به گفته دادستان، طبق قانون نحوه دفع و دفن زباله‌های بیمارستانی به‌عنوان زباله‌های ویژه پزشکی مثل سرنگ‌ها دارای شرایط خاصی است که در وهله اول باید سوزانده شده و بعد از اینکه به پسماند عادی تبدیل شد به محل‌های در نظر گرفته شده انتقال یابند. در مورد اعضای پیوندی نیز لازم است مجوز مربوطه برای دفن صادر شده و طبق قانون در گورستان‌ها توسط مسئولان مربوطه دفن شوند. اما در این پرونده، زباله‌های پاتولوژی بیمارستان بدون مجوز دفن شده بود که پیگری‌های لازم در این باره نیز ادامه دارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان