تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۶
هاشم‌زایی:

انفعال قوه‌قضاییه در مبارزه با فساد باعث بی‌اعتمادی مردم نسبت به نظام می‌شود

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: زمانی که مسئولان در تریبون‌های رسمی اعلام می‌کنند که یک تخلفی اتفاق افتاده است ولی مردم نتیجه‌ و برخوردی را نمی‌بینند، باعث بی‌اعتمادی مردم به نظام می‌شود و این امر بسیار خطرناک است.
رویداد۲۴- یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: زمانی که مسئولان در تریبون‌های رسمی اعلام می‌کنند که یک تخلفی اتفاق افتاده است ولی مردم نتیجه‌ و برخوردی را نمی‌بینند، باعث بی‌اعتمادی مردم به نظام می‌شود و این امر بسیار خطرناک است.

عبدالرضا هاشم‌زائی در خصوص مسائلی که مسئولان در تریبون‌های رسمی اعلام می‌کنند، بیان کرد: قوه قضاییه وظیفه دارد به مسائلی که از سوی مسئولان در تریبون های رسمی مطرح می‌شود رسیدگی کند. زمانی که یک فساد چند میلیاردی توسط مسئولان اعلام می‌شود ولی مردم سرانجام آن را نمی‌فهمند و هیچ اطلاعاتی به مردم منتقل نمی‌شود، این امر منجر به بی‌اعتمادی مردم نسبت به نظام می‌شود و در نهایت شاهد شکل‌گیری اتفاقاتی مشابه اتفاقات اخیر خواهیم بود.

وی در ادامه گفت: معتقدم که مدعی‌العموم باید به مسائلی که مسئولان از جناح‌های مختلف علیه هم در کشور مطرح می‌کنند، ورود پیدا کند و اگر دادستان پیگیری‌های لازم را انجام ندهد، در نهایت منجر به تشویش اذهان عمومی خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: پیگیری اصلی را قوه قضاییه باید انجام دهد. در قانون اساسی قوه قضاییه مسئول اجرای عدالت و رسیدگی به تخلفات است. مجلس نیز در نهایت می‌تواند تحقیق و تفحص انجام دهد. کما اینکه تحقیق و تفحص‌های زیادی هم انجام می‌شود اما ما متاسفانه نمی‌فهمیم که به چه سرنوشتی دچار می‌شود.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان