تاریخ انتشار: ۲۰:۱۳ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۶

ژنرال اماراتی فاش کرد: دستور داریم ار تنش با قطر پرهیز کنیم

یک ژنرال اماراتی اعلام کرد، ارتش این کشور دستوری دریافت کرده است تا از تشدید تنش‌ها با قطر خودداری کند.

رویداد۲۴-یک ژنرال اماراتی اعلام کرد، ارتش این کشور دستوری دریافت کرده است تا از تشدید تنش‌ها با قطر خودداری کند. یک مقام بلندپایه اماراتی اعلام کرد به ارتش امارات متحده عربی دستور داده شده است از انجام اقداماتی که بحران هفت ماهه با قطر را تشدید کند، بپرهیزد. این اقدام می‌تواند تنش‌هایی را که به دلیل اتهامات دوطرفه مبنی بر پرواز جنگنده‌های نظامی بر فراز مناطق مختلف مطرح شده است، کاهش دهد.

موج جدیدی از جنگ لفظی میان کشورهای عربی، سرمایه‌گذاران را نگران کرده است این بحران که عربستان سعودی، بحرین و مصر نیز در آن دخیل هستند به مقابله نظامی منجر شود.

چهار کشور عربی در ماه ژوئن سال 2017، تحریم‌های مسافرتی، دیپلماتیک و تجاری علیه قطر وضع، و این کشور را به حمایت از تروریسم متهم کردند. با این حال، دوحه این اتهامات را رد کرده است.

یک ژنرال نیروی دریایی امارات متحده عربی اعلام کرد: «ما فرمان‌هایی دریافت کردیم که اقدامی در جهت تشدید شرایط انجام ندهیم و به امنیت منطقه پایبند بمانیم.»

وی افزود جنگنده‌های امارات متحده عربی راه‌های جایگزینی را برای رسیدن به عربستان اتخاذ خواهد کرد تا به این صورت، از احتمال رهگیری آن‌ها از جانب جنگنده‌های قطری جلوگیری شود.

امارات متحده عربی در روز 15 ژانویه ادعا کرد جنگنده‌های قطر، دو بار هواپیماهای غیرنظامی این کشور را که در حال پروازهای عادی خود به مقصد بحرین بوده اند، رهگیری کرده است.

دوحه نیز در مقابل اعلام کرد جنگنده‌های امارات دو مرتبه حریم هوایی قطر را نقض کرده اند. با این حال، ابوظبی این مسئله را رد کرده است.

تلاش‌های کویت به عنوان عضوی در شورای همکاری خلیج فارس به منظور پایان دادن به این بحران تا کنون ثمربخش نبوده است.

نظرات شما
پیشخوان