تاریخ انتشار: ۲۰:۵۱ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۶

عصبانیت ترامپ از گم شدن پرونده هیلاری کلینتون

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه از اداره پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) به دلیل گم کردن پیام های رد و بدل شده بین دو مقامی که می توانستند کلید اثبات تعصب تیم بازپرس ویژه تحقیقات روسیه نسبت به ترامپ باشند، انتقاد کرد.

رویداد۲۴-دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه از اداره پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) به دلیل گم کردن پیام های رد و بدل شده بین دو مقامی که می توانستند کلید اثبات تعصب تیم بازپرس ویژه تحقیقات روسیه نسبت به ترامپ باشند، انتقاد کرد. وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده است که چرایی ناپدیدشدن پیام های پنج ماهه رد و بدل شده بین «پیتر استرزوک» مامور سابق اف بی آی و «لیسا پیج» وکیل مدافع تیم «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده رسیدگی به مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را مورد بررسی قرار می دهد.

این دو با هم رابطه خارج از ازدواج داشتند و برخی از پیام های مابین شان، گرایش ضد ترامپی آنها را به نمایش می گذاشت.
ترامپ درهمین خصوص در توییتی نوشت: در یکی از بزرگترین ماجراها در یک دوره طولانی، اف بی آی اکنون می گوید پیام های پنج ماهه بین این عاشق و معشوق 'استرزوک' و 'پیج' را که شاید 50 هزار پیام باشد و همه را در یک زمان مهم، از دست می دهد.
'استرزوک' و 'پیج' در تحقیقات اف بی آی در مورد سرور ایمیل های هیلاری کلینتون رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مشارکت داشتند. این دو همچنین در مکالمات تلفنی خود سخنانی علیه ترامپ و به طرفداری از کلینتون بر زبان آورده اند.
'پیج' در ماه جولای 2017 (تیر - مرداد) از تیم مولر جدا شد و 'استرزوک' نیز تابستان گذشته پس از اطلاع مقام های اف بی آی از این مساله که وی پیام هایی علیه ترامپ فرستاده است، از سمت خود در سازمان برکنار شد.
مقام های قضایی آمریکا اکنون درحال بررسی این مساله هستند که چرا پیام های رد و بدل شده بین این دو حفظ نشده و اینکه آیا برای از بین بردن این پیام ها، خطایی روی داده است؟
رئیس جمهوری آمریکا همچنین روز سه شنبه در توییت دیگری از پایان تعطیلی دولت به عنوان پیروزی بزرگی برای جمهوریخواهان تمجید کرد.
دموکرات ها با حمایت از طرح پایان تعطیلی دولت آمریکا به واسطه قول گرفتن از جمهوریخواهان در مورد انجام مذاکراتی درخصوص سرنوشت مهاجران مشمول برنامه داکا، موافقت کردند.
ترامپ ذیل این طرح را امضا کرد و دموکرات ها را افرادی تسلیم شده خواند. اکنون هزاران کارمند فدرال آمریکا که از روز شنبه به اجبار ترک کار کرده بودند، برای بازگشت به محل کار خود آماده می شوند.
ترامپ همچنین در توییت دیگر خود در روز سه شنبه به مساله توافق در مورد طرح داکا اشاره کرد و نوشت: هیچ کس به یقین نمی داند که جمهوریخواهان و دموکرات ها قادر خواهند بود تا هشتم فوریه (نوزدهم بهمن) در مورد داکا به توافق دست یابند، اما همگان با تمرکز مضاعف بر توان ارتش و امنیت مرزی، تلاش خواهند کرد. دموکرات ها فهمیده اند که تعطیلی (دولت)، چاره کار نیست.
طرح داکا به طرحی اطلاق می شود که در مورد افرادی که در دوران کودکی به صورت غیرقانونی به آمریکا آورده شده اند، به اجرا درمی آید.
درحالی که زمزمه هایی از احتمال برکناری جان کلی رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید از سوی ترامپ به دلیل برخی اظهارات اخیرش شنیده می شود، رئیس جمهوری آمریکا در توییت دیگری نوشت: از ژنرال جان کلی که کارش را به خوبی انجام می دهد و همه کارکنان و سایرین در کاخ سفید به خاطر عملکرد خوبشان تشکر می کنم. ساعت های طولانی و اخبار جعلی، کار شما را سخت تر می کند، اما خوب است که همیشه پیروزی حاصل می شود و کمتر کسی بیش از ما به پیروزی دست یافته است.
روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشته که جان کلی به تازگی در گفت وگو با تعدادی از نمایندگان دموکرات کنگره، وعده ترامپ برای ساخت یک دیوار در مرز با مکزیک را «غیرآگاهانه» خوانده و تحقق چنین طرحی را «ناممکن» دانسته است.

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان