تاریخ انتشار: ۲۱:۲۵ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۶

ارتش روسیه بسیار پیشرفته تر از ارتش بریتانیاست

فرمانده ارتش بریتانیا روز دوشنبه با اشاره به این مطلب که بریتانیا در تقلاست برای آنکه بتواند خود را به سطح پیشرفت های نظامی ارتش روسیه برساند، نیاز ارتش بریتانیا به تخصیص بودجه بیشتر را مطرح ساخت.

رویداد۲۴-فرمانده ارتش بریتانیا روز دوشنبه با اشاره به این مطلب که بریتانیا در تقلاست برای آنکه بتواند خود را به سطح پیشرفت های نظامی ارتش روسیه برساند، نیاز ارتش بریتانیا به تخصیص بودجه بیشتر را مطرح ساخت. ژنرال سر نیک کارتر، فرمانده رئیس کل کارکنان ارتش بریتانیا، گفت: مدرن سازی ارتش روسیه تحت فرمان پوتین بطور جدی انجام شده است که به این معنی است که کرملین در حال حاضر توانایی رویارو شدن با ارتش انگلستان را در میدان نبرد دارد، در حالیکه برای انگلستان، با توجه به شرایط حال حاضر ارتش، مقابله با روسیه سخت خواهد بود. او خاطرنشان کرد با شرایط فعلی انگلستان بسیار عقب تر از ارتش روسیه است.

او خطاب به موسسه خدمات سلطنتی گفت: « الان وقتش رسیده که این تهدید ها را مرتفع کنیم—با دست روی دست گذاشتن بسیار متضرر خواهیم شد.»

وزیر دفاع انگلستان، گاوین ویلیامسون، مدت هاست که در جدال و کشمش دنباله دار با خزانه داری برای جلوگیری از کاهش بودجه این وزارت خانه است. اما مداخله سر نیک توجیه بسیار قوی تری برای افزایش بودجه نظامی انگلستان فراهم کرده است.

علاوه بر هشدارهای سر نیک، یکی از ژنرال های سابق ارتش انگلستان نیز اخیرا به نمایندگان پارلمان انگلستان نسبت به کاهش بودجه ارتش هشدار داده و گفته کاهش بودجه در حال حاضر منجر شده ارتش انگلستان 20 سال عقب تر از زمان خود باشد که این مسئله رویارویی این کشور را با ارتش روسیه بسیار سخت خواهد کرد.

سر نیک به تهدید های ناشی از موشک های دوربرد روسیه اشاره کرد اما منابع دیگر ارتش خاطرنشان کرده اند که موشک های دوربرد تنها منابع تهدید نیستند بلکه نگرانی بیشتر از تسلط روسیه در حوزه هایی مثل توپخانه، جنگ افزارهای الکترونیکی و مهارت های سایبری است.

افسران عالی رتبه ارتش می گویند 15 سال جنگ با شورشیان در عراق و افغانستان که از تکنولوژی پایینی برخوردار بودند، و همینطور کاهش بودجه توسط وزارت دفاع، باعث شده انگلستان از ارتقا مهارت ها و تجهیزات برای مقابله با دشمنانی که از تکنولوژی پیشرفته برخورداند و توانمندی های بالایی دارند، غفلت کند.

در عوض، رقبای انگلستان مانند روسیه، در همین مدت سرمایه گذاری سنگینی برای مدرن سازی ارتش خود کرده اند. رهبران ارتش بریتانیا بر ناتوانی این کشور در دفاع از خود در مقابل توپخانه های دوربرد روسیه، که از آن ها برای در هم کوبیدن اوکراین یا علیه حملات موشکی در روسیه استفاده کرده است، تاکید می کنند. مهارت های جنگ افزارهای الکترونیکی روسیه که بطور مثال به این کشور اجازه می دهد بر سیگنال های دشمن تاثیر گذاشته، آن ها را مختل و غیر قابل دسترس کند، از عوامل دیگری است که باعث ترس رهبران ارتش در غرب شده، زیرا بیم آن می رود که این توانمندی های روسیه از توانمندی کشورهای غربی بالاتر باشد.

ژنرال های ارتش بریتانیا ابراز نگرانی کرده اند که روند مدرن سازی ارتش این کشور که شامل خریداری خودروهای زرهی، نوسازی تانک های جنگی فرسوده و وسایل نقلیه جنگنده برای سربازان پیاده می شود، به خاطر کسری بودجه به زودی صورت نگیرد.

بودجه تحقیقاتی دانشمندان وزارت دفاع انگلستان نیز به شکل چشمگیری کاهش پیدا کرده است. سر نیک هشدار داده است که روسیه ارتشی خارق العاده و مهاجم ساخته است که می توان آثار آن را در حمایت این کشور از بشار اسد در روسیه و مبارزه با جدایی طلبان شرق اوکراین مشاهده کرد. روسیه اکنون به توانمندی های نظامی خود که انگلستان باید تلاش کند خود را به آن برساند، می بالد.

«توانایی ما برای حمله پیشدستانه یا پاسخگویی به تهدیدها رفته رفته تحلیل خواهد رفت اگر تلاش نکنیم خودمان را به سطح دشمنانمان نزدیک کنیم.»

سر نیک همچنین به مانورهای نظامی روسیه در شرق اروپا اشاره کرد که به منظور به رخ کشیدن توان نظامی این کشور در مقابل تهدیدهای اروپا به ویژه علیه لیتوانی صورت گرفته اند.

روسیه همچنین توانمندی بالایی در خنثی کردن حملات سایبری، استفاده از اطلاعات غلط، خنثی کردن پراکسی ها و همچنین «سو استفاده از هر شکافی میان جنگ و صلح» دارد. 

سر نیک خاطرنشان کرد ما از تهدیدهایی که هزاران مایل از ما فاصله دارند صحبت نمی کنیم بلکه از تهدید هایی حرف میزنیم که هم اکنون پشت درهای اروپا هستند. ما دیده ایم که استفاده از جنگ افزارهای سایبری چگونه بر میدان های نبرد و زندگی انسان ها تاثیر گذاشته و ما در انگلستان از چنین تهدیدهایی در امان نیستیم.

منبع: تلگراف

 

نظرات شما
پیشخوان