تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۶

عضو فراکسیون امید مجلس: توان موشکی ایران قابل مذاکره نیست

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، طرح مسائلی چون مذاکرات موشکی را برای سرپوش نهادن روی نقض عهدهای آمریکا دانست و تلویحاً نقض برجام توسط آمریکا را نیز تأیید کرد.
رویداد۲۴- عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی طرح مسائلی چون مذاکرات موشکی را برای سرپوش نهادن روی نقض عهدهای آمریکا دانست و تلویحاً نقض برجام توسط آمریکا را نیز تأیید کرد.

علی بختیار در خصوص، ادعاهای وزیر امور خارجه فرانسه مبنی بر مذاکره در خصوص توان موشکی ایران با مسؤولان ایرانی، اظهار کرد: همان‌طوری که بارها رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند و همه مسؤولان کشور نیز بر آن تأکید کرده‌اند، توان موشکی جمهوری اسلامی ایران قابل مذاکره با هیچ کشور و مرجع بین‌المللی و منطقه‌ای نیست.

وی با بیان این‌که توان موشکی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با توان دفاعی کشور است، افزود: توان دفاعی قابل مذاکره نیست و البته ما نیز شاهدیم هر از چند گاهی چنین مسائلی از زبان مسؤولان عالی و ارشد کشورهای غربی مطرح می‌شود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مجلس همواره موضع خود را در خصوص قابل مذاکره نبودن برنامه موشکی ایران اعلام کرده است، عنوان کرد: غربی‌ها به دنبال امتیاز گرفتن و فرار رو به جلو هستند تا بتوانند در اجرای برجامی که آمریکایی‌ها ناقض آن بوده و به تعهدات بین‌المللی پایبند نبودند و عملاً اروپا نتوانسته است آمریکا را کنترل کند، یک سرپوشی بر آن بگذارند.

وی با اشاره به تمایل غربی‌ها به گنجاندن سایر مسائل در برجام و پرونده هسته‌ای ایران، تصریح کرد: رهبر انقلاب تأکید کرده‌اند که مذاکرات تنها در موضوع هسته‌ای انجام شود و سایر موضوعات اعم از توان موشکی جمهوری اسلامی قابل مذاکره نیست.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: بنابراین برجام صرفاً در موضوعات هسته‌ای ایران انجام شده است و در آینده نیز مذاکره‌ای در خصوص توان موشکی ایران انجام نخواهد شد.
منبع: فارس
نظرات شما
پیشخوان