تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۶

آغاز پرداخت وام اشتغال روستایی و عشایری از فردا/ تامین منابع پاداش و عیدی بازنشستگان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز پرداخت وام اشتغال روستایی و عشایری از فردا در پنج استان خبر داد.

رویداد۲۴-وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز پرداخت وام اشتغال روستایی و عشایری از فردا در پنج استان خبر داد.علی ربیعی پیش از ظهر امروز در پایان نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، درخصوص پرداخت وام اشتغال روستایی و عشایری گفت: از فردا پرداخت اولین وام اشتغال روستایی و عشایری در پنج استان آغاز می‌شود.

دو هزار میلیارد تومان وام اشتغال روستایی و عشایری امسال پرداخت می‌شود

وی با بیان اینکه از ۵۰ هزار درخواست وام در مرحله اول، حدود هشت هزار وام پذیرفته شده است، اظهار داشت: از رقم ۱۲ میلیارد تومان، دو هزار میلیارد تومان وام اشتغال روستایی و عشایری امسال پرداخت می‌شود.

وزیر کار ادامه داد: این وام‌ها، طبق قواعدی است که منجر به ایجاد اشتغال شود. آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، بازاریابی و مشاوره همراه دریافت‌کنندگان وام خواهد بود.

توزیع سبد کالا به ارزش ۲۱۵ میلیارد تومان در بهمن‌ماه

ربیعی درباره توزیع سبد کالا نیز تصریح کرد: سبد کالا به ارزش ۲۱۵ میلیارد تومان در بهمن‌ماه توزیع می‌شود که در گذشته کمتر از ۱۸۰ میلیارد تومان بود.

وی از تامین منابع پاداش و عیدی بازنشستگان خبر داد و خاطرنشان کرد: پرداخت پاداش و عیدی بازنشستگان و تامین اجتماعی به‌موقع انجام خواهد شد. تصمیماتی که شورای‌عالی کار برای مزد سال ۹۶ می‌گیرد، چانه‌زنی‌های آن به سرانجام رسیده و سعی می‌کنیم امسال به شب عید نکشد و استراتژی ما این است که مزد امسال، حتماً از تورم پیشی بگیرد.

ایران گفت اول جعبه سیاه نفتکش سانچی باز شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره آخرین اخبار نفت‌کش سانچی خاطرنشان کرد: نمایندگان ایران از جمله سازمان بنادر، سازمان کشتیرانی و طرف سوئدی و پانامایی امروز برای بازگشایی جعبه سیاه سانچی حضور داشتند. البته قرار بود جعبه سیاه هر دو کشتی با هم باز شود اما ما گفتیم اول جعبه سیاه نفتکش سانچی باز شود.

ربیعی در مورد وضعیت ربات‌ها بر روی نفتکش سانچی ابراز داشت: ربات‌ها فقط می‌توانند از کشتی عکس بگیرند و قادر نیستند به داخل کابین‌ها بروند.

پرسنل نفتکش سانچی شهید خدمت لقب می‌‌گیرند

وی در پاسخ به این سوال که آیا ایران در ماجرای نفتکش سانچی شکایت می‌کند؟ بیان کرد: شکایت در این زمینه قواعد خاص خود را دارد و شرکت‌های بیمه و حقوقی میزان خسارت‌ها را تعیین می‌کنند.

وی اضافه کرد: آن گونه که من پرسیده‌ام در دریا مقصر صد در صد وجود ندارد و هر دو طرف را با درصدهای متفاوت مقصر می‌گیرند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال که آیا کشته‌شدگان این حادثه شهید محسوب می‌شوند؟ یادآور شد: آقای شهیدی در بنیاد شهید پذیرفته‌اند پرسنل نفتکش سانچی شهید خدمت لقب بگیرند. مزایای شهید خدمت توسط شرکتی که این افراد در آنها استخدام بودند، تعلق می‌گیرد و شهید خدمت نیز لقبی است که به آنها تعلق می‌گیرد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان