تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۶
رفیق‌دوست مطرح کرد:

توضیحی درمورد اجماع رهبرانقلاب و هاشمی درباره آقای جوادی‌آملی/ رهبری در سلامت کامل هستند

رفیق دوست گفت: مقام معظم رهبری در سلامت کامل هستند و در رهبری بی‌بدیل هستند. از قول من بگویید منظور من از نقل خاطره آقای هاشمی این بود که آقای هاشمی اذعان داشت، آقا بدیل ندارند. البته بعد از 120 سال عمر باعزت آقا، همانطور که خداوند بعد از امام (ره) بهترین فرد را در راس کشور قرار داد، افراد به لطف خدا به بهترین فرد راهنمایی می‌شوند.
رویداد۲۴-رفیق دوست گفت: مقام معظم رهبری در سلامت کامل هستند و در رهبری بی‌بدیل هستند. از قول من بگویید منظور من از نقل خاطره آقای هاشمی این بود که آقای هاشمی اذعان داشت، آقا بدیل ندارند. البته بعد از 120 سال عمر باعزت آقا، همانطور که خداوند بعد از امام (ره) بهترین فرد را در راس کشور قرار داد، افراد به لطف خدا به بهترین فرد راهنمایی می‌شوند.

«سردار محسن رفیق‌دوست» از فعالان سیاسی و اقتصادی که مسئولیت هایی نظیر وزارت سپاه و ریاست بنیاد مستضعفان و جانبازان را بر عهده داشته است، اکنون بنیاد خصوصی تشکیل داده که در زمینه دارویی فعالیت می کند و البته همچنان عضو هیات امنای بنیاد مستضعان است. او پیش از انقلاب از اعضای رده بالای جمعیت موتلفه بود، ولی پس از ورود به سپاه پاسداران از این جریان سیاسی کناره گیری کرد.

سردار محسن رفیق‌دوست پیشتر درباره اینکه چرا با لباس نظامی در برخی جلسات حضور پیدا می کند، اظهار کرده بود که «من سپاهی ام و هیچ وقت خارج از این مجموعه نبوده ام، برای همین در برخی محافل و جلسات از جمله محافل نظامی با لباس سپاه حضور پیدا می کنم.»

در بخش اول گفت و گوی با رفیق‌دوست عوامل اقتصادی و سیاسی اعتراضات مردمی اخیر و چرایی شکل گیری آن بررسی شد. بخش دوم گفت و گو با او به فعالیت های بنیاد مستضعفان اختصاص دارد و همچنین خاطره ای که او اخیرا به نقل از مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره بررسی گزینه های رهبری نقل کرده بود.

آنچه در ادامه می‌خوانید، مشروح این گفت و گو است:

اسم بنیاد مستضعفان در بخش اول مصاحبه آورده شده و تاکید شما بر لزوم اجتناب این بنیاد از تصدی گری و بنگاه داری، میخواستم ببینم دقیقا بنیاد الان برای چه بخشی از مستضعفان برنامه ریزی و فعالیت می کند؟

الان کاملاً بنیاد مستضعفان برنامه خوبی برای این بخش دارند. اگر الان به قلعه گنج در جنوب کرمان بروید می‌بینید بنیاد بودجه خوبی را قرار داده است. از خارج بز خوب آورده و به هر خانواده‌ای به صورت وام می‌دهد و محصول را خود خریداری می‌کند و ظرف چند سال آینده آن منطقه چهره متفاوت‌تری خواهد گرفت.

توضیح درباره اجماع رهبرانقلاب و هاشمی درباره آقای جوادی‌آملی/ آقا در سلامت کامل هستند/ بنیاد مستضعفان چه برنامه‌هایی برای محرومان دارد!

من خودم نرفتم، ولی بقیه اعضای هیات امنا رفتند و دیده اند. یا الان بنیاد برنامه‌ای دارد که در مناطق محروم به مادران باردار از زمان بارداری تا پایان شیرخوارگی بچه تغذیه رایگان می‌دهد و جمعیت بسیار بالایی هم شامل این موضوع هستند.

مستضعفان و کسانی که از این موارد بهره‌مند نمی‌شوند، چطور باید بهره‌مند شوند؟

اعلام کنید بنیاد به مادران باردار که مستضعف هستند، کمک می‌کند تا تغذیه مناسب داشته باشند. در این زمینه وزارت بهداشت بسیار کمک کرده است. وزارت کشور تشکر کرده است. از این گونه برنامه‌ها بنیاد زیاد دارد. با مسئول روابط عمومی بنیاد مصاحبه‌ای داشته باشید و منتشر کنید. این برنامه‌ها را در هیات امنای بنیاد خیلی راحت رای می‌دهیم و عملیاتی می‌کنیم. اینها را بپرسید و اعلام کنید. بیشترین درآمد بنیاد در سرفصل محرومیت است.

الان شرکت‌های بنیاد سودده هستند یا زیان‌ده هم داریم؟

الان تقریباً بنیاد همه شرکت‌های زیان‌ده خود را تعطیل کرده است. بنیاد زمانی که من رفتم 800 شرکت داشت. من به نفر بعدی 400 شرکت تحویل دادم. نفر بعدی به آقای سعیدی کیا 200 شرکت تحویل داد و از این میزان 60-50 شرکت هم بسته می‌شود. در نهایت 150 شرکت سودده هستند و به دستور آقا تمام سودها برای محرومیت‌زدایی می‌رود. بنیاد برای سرمایه‌گذاری از فروش دارایی‌ها استفاده می‌کند. این سیاست کلی است که دفتر آقا اعلام کردند و این کار در بنیاد انجام می‌شود.

مطلبی که اخیرا از قول شما منتشر شد، بسیار محل تحلیل قرار گرفت. مطلبی که درباره مطرح شدن آقای جوادی آملی بیان شد.

اولا باید اشاره کنم مصاحبه ای که من انجام دادم، مربوط به دو هفته قبل از انتشار مطلب بود. در ثانی، من عین ملاقات خود با آقای هاشمی را بیان کردم. نمی‌دانستم این اندازه موج می‌گیرد. منظوری که من از آن حرف داشتم این بود که مقام معظم رهبری در سلامت کامل هستند و در رهبری بی‌بدیل هستند. از قول من بگویید منظور من از نقل خاطره آقای هاشمی این بود که آقای هاشمی اذعان داشت، آقا بدیل ندارند. البته بعد از 120 سال عمر باعزت آقا، همانطور که خداوند بعد از امام (ره) بهترین فرد را در راس کشور قرار داد، افراد به لطف خدا به بهترین فرد راهنمایی می‌شوند.

یک رسانه خارجی همزمان با این اظهار نظر شما مطلبی را منتشر کرد که این همزمانی باعث تحلیل و بررسی موضوع نقل شده از طرف شما شد.


من ارتباط دائم و گسترده خدمت حضرت آقا ندارم و خودم را در جایگاهی نمی‌دانم که مزاحم ایشان شوم، ولی به عنوان یکی از باقیمانده‌های نسل انقلاب که در انقلاب بسیار موثر بود و الان برای انقلاب نفس می‌کشد، عرض می کنم که رهبری امام گونه مقام معظم رهبری این مملکت را نگاه داشته است.

 همه باید قدر این رهبری را بدانند و همه سعی کنیم از این رهبری اطاعت کنیم؛ چون من می‌بینم مورد حمایت خداوند و امام زمان (عج) است. تصمیماتی گرفته می‌شود که از ضمیر بسیار پاک و قدرتمند ایشان نشات می‌گیرد که توانسته مملکت را با این قدرت نگاه دارد.

رفیق‌دوست اخیرا در مصاحبه ای با ذکر یک خاطره از مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفته بود که «این اواخر پیش آقای هاشمی می‌رفتم و این را هم بگویم که خطابم به ایشان حاج اکبر بود. گفتم «حاج اکبر این درسته که امام فرمودند تا زمانی که شما و آقا دست‌تان در دست هم باشد، این انقلاب آسیبی نمی‌بیند؟ هم شما تأیید کردید هم آقا».ایشان در تمام جلساتی که در رابطه با رهبری پیش می‌آمد، با استدلال ومحکم می‌گفتند برای رهبری آقای خامنه‌ای بدیل ندارد. یک روز همین بحث‌ها را با ایشان می‌کردیم که گفت «یک روز پیش آقا رفتم و گفتم اجازه بدهید از ریاست مجمع خبرگان کناره‌گیری کنم. من دیگر پیر شده‌ام و بروم قم زندگی کنم. آقا هم فرموده بود که آن وقت تکلیف من با کیست؟» روز دیگر تعریف کرد «با آقا نشسته بودیم و لیست کسانی که ظرفیت رهبری دارند را نوشتیم و شروع کردیم به آنها نمره دادیم. همه رد شدند به جز آقای جوادی آملی. ناگهان هردو باهم گفتیم ایشان هم که زمان امام در قوه قضاییه بود و بعد رفت. گفتم آقا غیراز خودت کسی نیست. من هم به شما می‌گویم امروز هم برای رهبری کسی را به جز ایشان نداریم.»

منبع: تابناک
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان