تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۶

درخواست ارجاع لایجه پیوستن به کنوانسیون سازمان ملل برای مبارزه با جرائم سازمان‌یافته به کمیسیون

رییس مجلس در پاسخ به اخطار یکی از نمایندگان اصولگرای درمورد لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی، گفت که شرط عمل به کنوانسیون، دستیابی به استانداردها است.

رویداد۲۴-رییس مجلس در پاسخ به اخطار یکی از نمایندگان اصولگرای درمورد لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی، گفت که شرط عمل به کنوانسیون، دستیابی به استانداردها است.محمدجواد ابطحی در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی که به بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی اختصاص داشت، در اخطاری با استناد به اصول ۴، ۱۵۲، ۱۵۳ و ۱۵۴ قانونی اساسی اعلام کرد: نظام سلطه قرآن ما را بیشتر مطالعه کرده و از راه‌های مختلف در حال وارد شدن هستند.

وی افزود: دیدید که در برجام چه اقداماتی انجام دادند. شکاف‌ها و رخنه‌ها را دیدید. در اصل ۴ این معاهده راه برای ورود آنها باز شده است.

نماینده اصولگرای خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حق تحفظ ایجاد نمی‌شود و آنها این مسئله را قبول ندارند، این لایحه برای بررسی بیشتر باید به کمیسیون ارجاع داده شود.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس یادآور شد: اگر معاهدات کنوانسیون وین ۱۹۶۹ را مطالعه کنید، می‌بینید که آنها چنین چیزی را قبول ندارند.

علی لاریجانی در پاسخ به اخطار این نماینده اصولگرای خمینی‌شهر گفت: در بند ۲ ماده ۲۸ که به آن اشاره کردید، آمده است که دولت‌های عضو توسعه و تسهیم دانش کارشناسی در زمینه فعالیت‌های مجرمانه و سازمان‌یافته را با یکدیگر از طریق سازمان‌ها مدنظر قرار می‌دهند و بدین منظور لازم است تحریف‌ها، استانداردها و روش‌های مشترک وضع و برحسب اقتضا اعمال کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورتی که به استانداردی دست یابیم، به آن عمل می‌شود و در غیر این صورت اقدامی صورت نمی‌گیرد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان