تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۶

تا زمانی که ایران به تعهداتش عمل می‌کند، به برجام پایبندیم

وزیر خارجه فرانسه در حاشیه دیدار با همتای آمریکایی اش گفت: تا زمانی که ایران به تعهدات خود در توافق هسته‌ای پایبند است دیگر طرف‌ها نیز باید به توافق پایبند باشند. تیلرسون نیز این را میداند.

رویداد۲۴-وزیر خارجه فرانسه در حاشیه دیدار با همتای آمریکایی اش گفت: تا زمانی که ایران به تعهدات خود در توافق هسته‌ای پایبند است دیگر طرف‌ها نیز باید به توافق پایبند باشند. تیلرسون نیز این را میداند.دولت آمریکا روز سه‌شنبه نیز به تلاش‌های خود برای متقاعد کردن متحدان اروپایی‌اش به همراهی با واشنگتن در سیاست‌های خصمانه اش در قبال توافق هسته‌ای با ایران ادامه داد؛ اما این روند در فرانسه با تردید همراه است.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه فرانسه در دیدار با رکس تیلرسون همتای آمریکایی خود تاکید کرد که تمام امضاکنندگان توافق هسته‌ای باید به تعهدات خود پایبند باشند.

ترامپ در اقدامی خصمانه علیه توافق هسته‌ای، مهلت چهارماهه ای را برای کشورهای اروپایی و کنگره جهت اصلاح توافق هسته‌ای در نظر گرفته و تهدید کرده است در صورت عدم همراهی با سیاست‌های جدید آمریکا در قبال برجام، واشنگتن توافق هسته‌ای را به طور یکجانبه ترک خواهند کرد. بخشی از اصلاحاتی که ترامپ مدعی است باید در برجام صورت بگیرد به دسترسی ماموران و بازرسان آژانس به سایت‌های نظامی ایران بدون هیچ سندی دال بر هسته‌ای بودن این سایت‌ها برمی‌گردد. از طرفی او خواستار حذف بندهایی از برجام شده که این توافق را در پاره‌ای موارد به زمان محدود کرده است.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان