تاریخ انتشار: ۱۴:۵۲ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۶

حمایت رییس‌جمهور ارمنستان از برجام در جریان سفر به فرانسه

رییس جمهور ارمنستان در سفر به پاری ضمن حمایت از برجام، توافق هسته‌ای را یک توافق فوق‌العاده سازنده خواند و گفت: همه کشورها از جمله فرانسه برجام را تایید می‌کنند.

رویداد۲۴-رییس جمهور ارمنستان در سفر به پاری ضمن حمایت از برجام، توافق هسته‌ای را یک توافق فوق‌العاده سازنده خواند و گفت: همه کشورها از جمله فرانسه برجام را تایید می‌کنند.رییس‌جمهور ارمنستان روابط با ایران را یک رابطه تاریخی ۲۰۰۰ ساله خواند.

بر اساس این گزارش سرژ سرکیسیان رییس‌جمهور ارمنستان در گفت‌وگو با روزنامه ال اکسپرس در سفر خود به فرانسه از رابطه با ایران صحبت کرد و گفت: دیدارهای دائمی میان سران دو کشور ایران و ارمنستان جریان دارد.

وی گفته با اینکه آذربایجان تلاش می‌کند از فاکتورهای دینی مشترک با ایران نهایت استفاده را ببرد اما ایران همیشه مواضع خنثی خود را در معضل قره‌باغ حفظ کرده است. روابط ما با ایران وضعیت مثبتی دارد.

سرکیسیان در پاسخ به این ادعا که برنامه هسته‌ای ایران برای ارمنستان ایجاد ناامنی می‌کند یا نه گفت: توافق هسته‌ای با ایران یک توافق فوق‌العاده سازنده بوده و همه از جمله فرانسه آن را تایید می‌کنند و ماکرون به وضوح این حمایت را بیان کرده است.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان