تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
عزت‌الله یوسفیان‌ملا در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

موظفیم واقعیت‌ها درباره مرگ سینا قنبری را به اطلاع عموم برسانیم

عزت‌الله یوسفیان‌ملا، نماینده آمل و لاریجان و یکی از اعضای کمیته بازدید از زندان اوین می‌گوید در حال حاضر ۴ نفر که همه آن‌ها از آقایان هستند بواسطه اغتشاشات ماه گذشته در زندان بسر می‌برند.
موظفیم واقعیت‌ها درباره مرگ سینا قنبری را به اطلاع عموم برسانیم
رویداد۲۴- عزت‌الله یوسفیان‌ملا، نماینده آمل و لاریجان و یکی از اعضای کمیته بازدید از زندان اوین با اشاره به بازدید هیات نمایندگی از زندان اوین می‌گوید در حال حاضر ۴ نفر که همه آن‌ها از آقایان هستند بواسطه اعتراضات ماه گذشته در زندان بسر می‌برند.

پس از اعتراض و اغتشاشات ماه گذشته، برخی افراد بواسطه حضور در این معرکه در سراسر کشور دستگیر شدند. با گذشت زمان، اخباری راجع به وضعیت زندانیان و حتی فوت یکی از افراد در زندان به گوش رسید که تا حدی باعث التهاب در جامعه شد. از این‌رو نمایندگان مجلس با ارائه درخواستی به قوه قضاییه خواهان بازدید از زندان اوین شدند که با تعامل و همکاری قوه قضاییه این امکان میسر شد.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا یکی از اعضای این کمیته در گفت‎وگو با رویداد۲۴ راجع به اینکه این بازدید نمایندگان در آینده چه تاثیری می‌تواند بر وضعیت زندانیان داشته باشد؟ گفت: به هر حال در این رابطه مسائل و موضوعاتی در بین افکار عمومی مطرح شد و در مقطعی صحبت از فوت یک نفر در زندان به میان آمد و ما هم تصمیم گرفتیم با تعاملی که با قوه قضاییه داشتیم این موضوع و دیگر مسائل پیرامون این اتفاقات را پیگیری و برای روشن شدن دیگر نمایندگان و افکار عمومی گزارشی را در این رابطه تهیه کنیم.

نماینده آمل و لاریجان در رابطه با فوت سینا قنبری که قوه قضاییه اعلام کرد که وی خودکشی کرده است افزود: ما در این رابطه تمام اسناد، مدارک و فیلم را دیدیم و بررسی کردیم. به هر حال ما به عنوان نمایندگان مجلس موظفیم که واقعیت‌ها را به اطلاع عموم جامعه برسانیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در مورد اینکه یک نفر از اعضای این کمیته، تعداد زندانیان اعتراضات اخیر را ۴ و افرادی دیگری ۵ نفر اعلام کردند گفت: در رابطه با اغتشاشات اخیر ۴ نفر در زندان اوین هستند اما شاید فرد یا افراد دیگری در زندان باشند که اتهام دیگری داشته باشند. آمار زندانیانی که صرف اتهام شرکت در اغتشاشات حضور داشتند ۴ نفر است.

نماینده چهار دوره اخیر مجلس از عدم بازدید نمایندگان از بند نسوان تصریح کرد: هر جایی را که گفتند و لازم بود ما بازدید کردیم. در جریان بازدید با یک خانم زندانی هم گفت‌وگویی داشتیم. خانم سعیدی هم که در هیات همراه بودند با خانمی از زندانیان صحبت کردند. هر ۴ نفر زندانی از آقایان هستند و اگر خانمی در زندان اوین است بواسطه حضور در اغتشاشات نیست.

وی در پایان درباره زمان اعلام گزارش این کمیته گفت: در این رابطه باید به جمع بندی برسیم و دقیقاً مشخص نیست چه زمانی اطلاع رسانی شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
0
0
قاطبه مردم ایران از شما نمایندگان رانت خوارمجلس که فقط دنبال سیرکردم شکم 7نسل بعد ازخودتون هستین نفرت دارن..به این نمایشی که حکومت راه انداخته وشما مثلا رفتین که دنبال حق وحقوق مردم باشین چیزی به جز تبانی قوای به ظاهر مستقل با حاکمیت نمیتوان اطلاق کرد.حکومتیها شامل همه طرفهایی که دراین حکومت درهرقوه ای به ظاهر مستقل "یادشون باشه که هشدارهای لازم ازطرف مردم ونخبگان واندیشمندان بهشون داده شده "امیدوارم هشدارها رو جدی بگیرن وهمون شعارهایی که قبل از انقلاب "توسط خمینی وهمون ابتدای انقلاب داده شد رو به منصه ظهور برسونن که مردم به خاطر اون شعارها قیام کردن ودرتاریخ خودشون رو به خاطر استبداد چهره نکنن بلکه به خاطر ازاده بودن ومردمی بودن چهره کنن..دوباره میشود اری به خاک گل رویاند """دوباره میشود اری به دشت سبزه نشاند""دوباره میشود از خانه های شاد گذشت"""دوباره میشود ازکودکان ترانه شنید""
نظرات شما
پیشخوان