تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۶
محمود میرلوحی، عضو شورای شهر در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

طبیعی است از آنچه نجفی تاکنون انجام داده قانع نباشیم/ درباره املاک واگذار شده دوره قالیباف شفاف‎سازی شود

محمود میرلوحی عضو شورای شهر پنجم گفت: شورای شهر امانت‌دار رای مردم است و پیگیر است که شهرداری تهران در عملکرد و برنامه‌های خود تحول جدی داشته باشد. طبیعی است از آنچه تاکنون شهرداری تاکنون انجام داده، قانع نباشیم اما این نکته را هم در نظر داریم همان‌طور که در گزارش عملکرد صدروزه بیان شد، مشکلات شهرداری تهران بیش ازآنچه شنیده بودیم، مشاهده کردیم.
 رویداد۲۴محمود میرلوحی عضو شورای شهر پنجم گفت: شورای شهر امانت‌دار رای مردم است و پیگیر است که شهرداری تهران در عملکرد و برنامه‌های خود تحول جدی داشته باشد. طبیعی است از آنچه تاکنون شهرداری تاکنون انجام داده، قانع نباشیم اما این نکته را هم در نظر داریم همان‌طور که در گزارش عملکرد صدروزه بیان شد، مشکلات شهرداری تهران بیش ازآنچه شنیده بودیم، مشاهده کردیم. 
 
هفته ای که گذشته برخی رسانه‎ها نقل‌قولی از محسن هاشمی را برجسته کردند که حاشیه‌های بسیاری به دنبال داشت. رئیس شورای شهر گفته بود عملکرد 6 ماه شهرداری انتظارات عمومی مردم را از تحول مدیریت شهری برآورده نکرده است. همین گفته کفایت می‌کرد تا رسانه‌های منتقد از خیز محسن هاشمی برای شهردار شدن و تضعیف عملکرد شهرداری تهران سخن بگویند.

محمود میر لوحی، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با رویداد۲۴ درباره واکنش‎ها به انتقادات اخیر محسن هاشمی به مدیریت شهری گفت: رسانه‌ها فقط بخشی از صحبت‌های آقای هاشمی را منتقل کردند و مابقی گفته‌ها را نادیده گرفتند. آنچه که برایشان اهمیت داشت سوءاستفاده از همین مطلب بود. برخی از رسانه‌های رقیب از همان روز اول انتصاب شهردار شروع به پیش‌بینی برای تغییر او کردند. حالا هم هر موضوعی استفاده می‌کنند تا ثابت کنند پیش‌بینی‌شان درست از آب درآمده است.  

او ادامه داد: البته روابط عمومی هم اطلاعیه‌ای در سایت شورای شهر منتشر کرد و دراین‌باره توضیحات لازم داده شد. 

وی افزود: گفته آقای هاشمی از باب نصیحت به شهرداری و خود اعضای شورا بود. منظور این بود که همه مسئولان باید در مسیر رفع نواقص و پاسخگویی به مردم قدم اصلی بردارند. 

میر لوحی گفت: همه ما به‌عنوان مسئول باید بپذیریم اکنون‌که در آستانه چهل‌سالگی انقلاب هستیم، کاستی‌های فراوان داریم و همین هم باعث اعتراضات اخیر مردم شده است. ما باید رفتارها را اصلاح کنیم و رویکردی‌مان خواست و مطالبات مردم باشد. 

این عضو شورای شهر اشاره کرد: همه ما مخاطب گفته آقای هاشمی هستیم و هیچ جناح و قوه و مسئولی از این قاعده مسثتنی نیست. همه دستگاه‌ها و نهادهایی که خدمت‌گزار مردم هستند حتی سمن‌ها و نهادهای مردمی هم باید عملکرد خود را مرور کنند و کم کاستی‌ها را رفع کنند.

او ادامه داد: شورای شهر امانت‌دار رای مردم است و پیگیر است که شهرداری تهران در عملکرد و برنامه‌های خود تحول جدی داشته باشد. طبیعی است از آنچه تاکنون شهرداری تاکنون انجام داده، قانع نباشیم اما این نکته را هم در نظر داریم همان‌طور که در گزارش عملکرد صدروزه بیان شد، مشکلات شهرداری تهران بیش ازآنچه شنیده بودیم، مشاهده کردیم. 

میرلوحی تاکید کرد: باوجود مشکلات تاکنون هم شهرداری خوب عمل کرده است. اکنون 52 هزار میلیارد بدهی به پیمانکاران وجود دارد. شهرداری اعلام کرده تا اسفندماه بدهی‌های سال 94 که تا مبلغ 500 میلیون تومان به هر پیمانکار است را پرداخت می‌کنیم. همچنین شهرداری توانسته هولوگرام لغو کند و 80 درصد منابع درآمدی آن تامین کرده. این کارهای بزرگی است که نتیجه خوبی داشته است. در کنار این موارد شورا در نظر دارد در 2 یا 3 سال آینده، 2 هزار واگن به مترو  وارد کند. با امضای تفاهم‌نامه شهرداری و وزارت نفت نیز قدم اول برداشته شده است.

این عضو شورای شهر گفت: کارهایی اکنون انجام می‌شود منطقی است و طبق برنامه تصمیم‌گیری می‌شود. ممکن است این تصمیم‌گیری‌ها آثار فوری نداشته باشد اما روند درستی را طی می‌کند.

وی افزود: در بودجه سال آینده بیشتر برنامه‌های ضروری و لازم در نظر گرفته شده‌اند. مانند رفع مشکل بافت فرسوده که در 16 سال اخیر تنها 40 درصد پیش رفته است، به‌صورت جدی عملیاتی خواهد شد. 

میرلوحی ادامه داد: شعار اصلی شورای پنجم شهر تهران، شفاف‌سازی است. گزارش صدروزه، فعالیتی بود که سال‌هاست انجام نمی‌شد. اکنون شهرداری باید برای تک‌تک کارهایی که انجام می‌دهد توضیحات لازم را ارائه کند. او باید توضیح دهد وقتی 674 ملک واگذارشده دقیقا به چه کسانی و با چه شرایطی بوده است. اجازه نمی‌دهیم این موارد روی‌هم انباشته شود و بعد از دو سال با هزار اشکال و ایراد مواجه شویم. 

او درباره برنامه‌های جدید شورای شهر افزود: در کمیسیون برنامه‌وبودجه، کمیته شفاف‌سازی و شهر هوشمند تشکیل‌شده است. همچنین قرار است یک اصل مهم که در بودجه سال 97 اجرا شود که در مقابل کارکرد همه بخش‌ها گزارش منظم ارائه شود. ‌نهایت سعی ما این است کاری که در گذشته سابقه نداشت، امروز در عمل نشان دهیم. ما برنامه داریم هرماه، گزارش درآمد و هزینه شهرداری به شورا برسد. دیگر مانند گذشته نیست که اصلا گزارشی به شورای شهر وجود نداشته باشد و اعضا از عملکرد شهرداری بی‌اطلاع باشند. در نهایت شهرداری و شورا با انباشتی از بدهی، هزینه‌های بدون سند و مدرک، قراردادهای کلان و رانت باقی بماند.

میرلوحی ادامه داد: یکی از افتخارات شورای شهر و شهرداری این است که عکس دوره‌های گذشته بودجه‌ای ساده و شفاف ارائه دهد. تا برای مردم به‌راحتی روشن باشد و جای نقد و نظر داشته باشد. برای همین به شورای شهر عنوان سازمان شیشه‌ای دادیم. چراکه دانستن حق مردم است.

او در پایان تاکید کرد: ما شاهدیم مدیران شهرداری بدون وقفه در تلاش هستند اما همیشه حق با مردم بوده است. انتقادات مردم را کامل قبول می‌کنیم و سعی می‌کنیم، اشکالات رفع شود و مطمئن هستیم این روش تاثیر به سزایی خواهد داشت. 
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان