تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۶

راه‌اندازی ۳۰ نیروگاه خورشیدی در ایستگاه‌های راه آهن

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن گفت: با امضای تفاهم‌نامه احداث، راه‌اندازی و نگهداری از نیروگاه تولید برق تجدیدپذیر، راه‌آهن اولین گام را برای تولید ۳۰ نیروگاه خورشیدی در ایستگاه‌های راه‌آهن برداشت.

رویداد۲۴-معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن گفت: با امضای تفاهم‌نامه احداث، راه‌اندازی و نگهداری از نیروگاه تولید برق تجدیدپذیر، راه‌آهن اولین گام را برای تولید ۳۰ نیروگاه خورشیدی در ایستگاه‌های راه‌آهن برداشت.مازیار یزدانی با بیان این مطلب افزود: با توجه به برقی‌سازی شبکه ریلی، نیاز راه‌آهن به انرژی‌های نو روزبه‌روز بیشتر می‌شود. متأسفانه در زمینه استفاده از انرژی‌های نو، دیر اقدام کردیم، امیدواریم با دانش و همتی که در کشور وجود دارد و نیازی که به انرژی‌های نو به ویژه شبکه حمل و نقل احساس می‌شود، این عقب‌افتادگی به سرعت جبران شود.

 

وی با تأکید بر اینکه فضای کار در راه‌آهن مهیا است و دفتر سرمایه‌گذاری راه‌آهن از ورود سرمایه‌گذار استقبال می‌کند، گفت: با توجه به برق‌سازی شبکه ریلی، نیاز راه‌آهن به انرژی‌های نو روز به روز بیشتر می‌شود و بسیاری از ایستگاه‌های جدید در مکان‌هایی قرار دارند که به شبکه برق دسترسی ندارند.

 

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن گفت: رویکرد دنیا به سمت استفاده از انرژی‌های نو و پاک قرار گرفته است که از این اقدام در کشور ما نیز استقبال شده است و سرمایه‌گذاری در این حوزه، زودبازده خواهد بود.

 

منبع: فارس
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان