تاریخ انتشار: ۱۹:۲۲ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۶

افزایش بدهی‌های آمریکا به30 هزار میلیارد دلار

در گزارش منتشر شده به عنوان بخشی از بودجه پیشنهادی جدید آمریکا، تخمین زده شده است بدهی‌های واشنگتن تا سال 2028 به 30 هزار میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

رویداد۲۴-در گزارش منتشر شده به عنوان بخشی از بودجه پیشنهادی جدید آمریکا، تخمین زده شده است بدهی‌های واشنگتن تا سال 2028 به 30 هزار میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.بر اساس آمار منتشر شده در لایحه پیشنهادی بودجه آمریکا، تخمین زده می‌شود بدهی واشنگتن تا 10 سال آینده، 10 هزار میلیارد دلار افزایش یابد.

بر اساس گزارش دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید، بدهی ملی این کشور تا سال 2028، معادل 29.9 هزار میلیارد دلار خواهد بود. این کسری بودجه معادل 101 درصد تولید ناخالص داخلی آمریکاست. بدهی کنونی آمریکا در حال حاضر 20.6 هزار میلیارد دلار برآورد شده است. این بالاترین سطح بدهی‌های آمریکا از زمان سال‌های پس از جنگ جهانی دوم به حساب می‌آید.

دفتر بودجه کنگره در سال گذشته میلادی پیش‌بینی کرده بود در صورتی که قوانین کنونی پابرجا باقی بمانند، کسری‌ بودجه ادامه‌دار آمریکا تا 30 سال آینده به شدت رشد خواهد کرد؛ به طوری که این کسری‌ها تا سال 2047، به 150 درصد تولید ناخالص داخلی آمریکا خواهد رسید.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در لایحه بودجه پیشنهادی جدید خود، درخواست برای در نظر گرفتن 686 میلیارد دلار بودجه برای وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) را ارائه کرده است. این رقم، رشدی 13 درصدی را در بودجه آمریکا برای پنتاگون نسبت به سال 2017 تجربه کرده است.

ترامپ در این باره گفت: «ما به قدرتمندترین ارتشی که تاکنون داشته‌ایم دست خواهیم یافت» و افزود: «ما چنان به ارتش خواهیم رسید که گویی پیش از این به ارتش رسیدگی نشده بوده است.»

با این حال، بدهی‌های آمریکا، جدا از سیاست‌های احزاب این کشور، روندی صعودی داشته است. در دو دوره باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا، کسری بودجه آمریکا تقریبا دو برابر شد و با 9 هزار میلیارد دلار افزایش، به اندکی کمتر از 20 هزار میلیارد دلار رسید.

در هفته گذشته، شرکت رتبه‌بندی اعتباری مودیز، هشدار داد به دلیل «تشدید شرایط مالی آمریکا» رتبه واشنگتن را در این رده‌بندی تقلیل خواهد داد. اس اند پی جایگاه آمریکا را در ماه اوت سال 2011 تقلیل داد.

تحلیلگران شرکت مودیز اعلام کردند: «اصلاحات مالیاتی اخیر در آمریکا شرایط این کشور را تشدید خواهد کرد و فشارهای مالی بر واشنگتن را افزایش خواهد داد.»

در ماه ژانویه، شرکت رتبه بندی اعتباری جهانی «داگونگ»، یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت‌های اعتبارسنجی چین، جایگاه مالی آمریکا را چند پله کاهش داد. به این ترتیب، اکنون آمریکا در رده بندی این شرکت، با کشورهایی مانند پرو، کلمبیا و ترکمنستان هم‌تراز شده است.

 

 

 

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان