تاریخ انتشار: ۲۰:۲۸ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۶

4 بیماری منجر به مرگ زنان در کرمان شناسایی شد

بر اساس تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیشتر زنان این استان به‌علت بیماری‌های سرطانی، قلبی و عروقی، افسردگی و فشار خون جان خود را از دست داده‌اند.

رویداد۲۴-بر اساس تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیشتر زنان این استان به‌علت بیماری‌های سرطانی، قلبی و عروقی، افسردگی و فشار خون جان خود را از دست داده‌اند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از مراحل نگارش سند سلامت زنان استان کرمان سخن به میان آورد و تصریح کرد: به همه ابعاد سلامت زنان در سند سلامت زنان استان کرمان توجه شده است.

دکتر «حمیدرضا رشیدی‌نژاد» عصر امروز 24 بهمن‌ماه در نشست با شوراها، تشکل‌های مردمی، نمایندگان احزاب، نخبگان و کارآفرینان با محوریت گفتگوی ملی خانواده و بین نسلی با حضور دکتر ابتکار معاون رئیس جمهور گفت: جمعیت استان کرمان 3 میلیون و 200 هزار نفر است که نیمی از جمعیت استان را زنان تشکیل می دهند.

وی سلامت خانواده را در گرو سلامت زنان دانست و بیان کرد: میزان مرگ و میر زنان در برخی از گروه های کمتر از مردان است، ضمن آنکه دسترسی زنان به خدمات سلامت کمتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از مراحل نگارش سند سلامت زنان استان کرمان سخن به میان آورد و تصریح کرد: به همه ابعاد سلامت زنان در سند سلامت زنان استان کرمان توجه شده است.

وی با بیان این‌که شمار زنان مطلقه استان کرمان کمتر از میانگین کشوری است، ادامه داد: اولویت‌های بیماری‌های زنان به لحاظ شرایط اقلیمی و منطقه‌ای در دانشگاه علوم پزشکی کرمان شناسایی شده است که نشان می‌دهد بیشتر زنان به‌علت بیماری‌های سرطانی، قلبی و عروقی، افسردگی و فشار خون جان خود را از دست داده‌اند ضمن آن‌که بیماری‌های قلب و عرقی، سرطان، بیماری‌های ناشی از اعتیاد و بیماری‌های تنفسی بیشترین علت بیماری زنان استان کرمان هستند.

رشیدی‌نژاد از تعیین راهبردهایی در ارتقای سلامت زنان استان خبر داد و گفت: همکاری بین بخشی برای تأمین سلامت ضروری است.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان