تاریخ انتشار: ۲۰:۴۶ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۶

وزیر خارجه هلند استعفا داد

در پی افشای ادعای دروغ وزیر خارجه هلند در خصوص دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در سال 2006 ، وی از سمت خود استعفا داد.

رویداد۲۴-در پی افشای ادعای دروغ وزیر خارجه هلند در خصوص دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در سال 2006 ، وی از سمت خود استعفا داد.در پی اثبات دروغ وزیر خارجه هلند در خصوص دیدار خود با ولادیمیر پوتین در سال ۲۰۰۶، وی نهایتا امروز مجبور به استعفا شد.

«هالبه زلسترا»، وزیر خارجه هلند استعفای خود را امروز چند ساعت پیش از سفر به مسکو که قرار بود بر اساس برنامه از پیش تنظیم شده انجام شود، به پارلمان این کشور تقدیم کرد.

لازم به ذکر است، پیشتر وزیر امور خارجه هلند گفته بود در سال ۲۰۰۶، در ویلای پوتین با او ملاقات کرده است یعنی زمانی که در شرکت «شل» کار می کرده و شخصا از دهان پوتین شنیده بود که وی بلاروس، اوکراین و کشورهای حاشیه بالتیک را بخشی از " روسیه بزرگ" می داند.

زلسترا در این خصوص مدعی شده بود: در آن زمان من می دانستم که این داستان ژئوپلیتیکی مهم ممکن است عواقب جدی داشته باشد. بنابراین تصمیم گرفتم که از جانب خودم آنرا بگویم تا هویت فردی را فاش نکنم که واقعا آنجا بوده است. برای اینکه ممکن بود عواقبی برای او و شرکتش داشته باشد. 

منبع: مهر
نظرات شما
پیشخوان