تاریخ انتشار: ۲۰:۵۵ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۶

قاچاق چوب، مهمترین پرونده تعزیراتی درمازندران

تازه ترین گزارش تعزیرات حکومتی مازندران نشان می دهد قاچاق چوب در این استان گوی سبقت را از دیگر پرونده های تعزیراتی ربوده و در 10 ماه گذشته بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است.

رویداد۲۴-تازه ترین گزارش تعزیرات حکومتی مازندران نشان می دهد قاچاق چوب در این استان گوی سبقت را از دیگر پرونده های تعزیراتی ربوده و در 10 ماه گذشته بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است.بر اساس این گزارش، تا پایان دی ماه امسال در مجموع یکهزار و 222 فقره پرونده قاچاق در مازندران رسیدگی و مختومه شد که از این تعداد 479 فقره مربوط به قاچاق چوب بود.
در 10 ماهه پارسال تعزیرات حکومتی مازندران 143 فقره پرونده قاچاق چوب را رسیدگی و مختومه کرده بود.
بریدن درختان جنگلی به صورت غیرمجاز و به دور از چشم نیروهای جنگلبانی و فروش آن در بازارهای داخلی کشور شیوه ای از جنگل خواری است که عمدتا توسط باندهای قاچاق چوب انجام می شود.
** جریمه 27 میلیارد ریالی قاچاقچیان در مازندران
مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران ارزش پرونده های قاچاق رسیدگی شده در سال جاری را حدود 15 میلیارد ریال برآورد کرد و گفت که قاچاقچیان برای این پرونده ها بیش از 27 میلیارد ریال جریمه شده اند.
مهدی عباسی با اعلام این که سال گذشته در مجموع حدود یکهزار و 92 فقره پرونده قاچاق به ارزش حدود هفت میلیارد ریال در مازندران کشف و رسیدگی شده بود ، از دو برابر شدن ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در استان خبر داد .
وی ارتباط بیشتر مردم با تعزیرات، بازرسی مستمر و ارزش بالای کالاهای قاچاق را از مهم ترین علل دو برابر شدن ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در سال جاری برشمرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران گفت: قاچاق لوازم بهداشتی و آرایشی نیز با 125 فقره بعد از چوب ، بیشترین پرونده تعزیراتی مربوط به کالای قاچاق در استان در سال جاری بود.
وی افزود: در این مدت 103 فقره پرونده قاچاق تنقلات ، 52 فقره لوازم خانگی ، 50 فقره سیگار ، 48 فقره طلا ، 41 فقره میوه ، 31 فقره پوشاک و 22 فقره قاچاق موتورسیکلت نیز در تعزیرات حکومتی مازندران بررسی و مختومه شد.
** پلمب ، سرنوشت واحدهای صنفی عرضه کالاهای قاچاق
مدیرکل تعزیرات حکومتی به واحدهای صنفی عرضه کننده کالاهای قاچاق در استان هشدار داد و گفت: واحدهای صنفی که به فروش کالاهای قاچاق مبادرت می ورزند ، پس از 2 بار تذکر ، در صورت تکرار قاچاق فروشی برای بار سوم، محل کسب آنها پلمب خواهد شد.
وی همکاری مردم را در کاهش تمایل به عرضه کالاهای قاچاق مهم توصیف کرد و از شهروندان خواست تا از طریق تماس با شماره تلفن های گویای 124 و 135 بازرسی و تعزیرات حکومتی ، موارد قاچاق را به مراجع مسئول اطلاع دهند.
افزایش میزان قاچاق کالا بویژه حدود چهار برابر شدن پرونده های قاچاق چوب در مازندران در حالی است که تعزیرات حکومتی استان اوایل ماه دی با انتشار گزارشی از کاهش 15 درصدی میزان تخلفات صنفی و غیر صنفی در این استان نسبت به سال گذشته خبر داده بود.
بر اساس آن گزارش در حالی که در 9 ماهه سال پیش بیش از 16 هزار فقره پرونده تخلفات صنفی در مازندران ثبت و رسیدگی شده بود ، امسال پرونده های تخلف در این زمینه به کمتر از 14 هزار فقره رسید.
به اعتقاد کارشناسان ، حساس شدن مردم نسبت به عرضه کالاهای قاچاق و تاثیر مخرب این پدیده بر اقتصاد کشور بویژه فرصت های شغلی سبب همکاری بیشتر آنان با مراجع مسئول در برخورد با متخلفان رسمی در این زمینه شده که نتیجه آن خطرپذیری بالای تخلفات صنفی و کاهش آن در سال جاری بوده است .

منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان