تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۶

استقبال از اقامه نمازجمعه تهران به امامت ابوترابی فرد

آشنا نوشت: اگر تهران باشم؛ این هفته به نماز جمعه خواهم رفت. علی شکوری راد هم گفت که اگر به او باشد، جانب انصاف را نگاه می‌دارد و اگر حقی را بشناسد، آن را پاس می‌دارد.

رویداد۲۴-آشنا نوشت: اگر تهران باشم؛ این هفته به نماز جمعه خواهم رفت. علی شکوری راد هم گفت که اگر به او باشد، جانب انصاف را نگاه می‌دارد و اگر حقی را بشناسد، آن را پاس می‌دارد.با دستور رهبر معظم انقلاب، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد نماز جمعه این هفته تهران را اقامه خواهد کرد. ابوترابی فرد از چهره های میانه رو و معتدل اصولگرا محسوب می شود که سابقه چندین دوره نمایندگی مجلس را نیز در کارنامه خود دارد. برهمین اساس، چهره های سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا از حضور او در نمازجمعه تهران استقبال کرده اند. به ویژه اینکه سخنان خطبای دیگر اغلب با واکنش منفی فعالان سیاسی رو به رو شده و از آنان به دلیل رویکردهای جناحی، انتقاد می شده است.

از جمله حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس جمهوری که در «توییتر» از انتصاب بوترابی فرد به امامت موقت نماز جمعه تهران استقبال کرد و نوشت: «اگر تهران باشم؛ این هفته به نماز جمعه خواهم رفت. ان شالله.»

علی شکوری راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران نیز در «توئیتر» نوشت: «اگر به او باشد، جانب انصاف را نگاه می‌دارد و اگر حقی را بشناسد، آن را پاس می‌دارد. از او نسبت به بزرگان و محترمین در بین مردم، بی‌ادبی و بی‌احترامی ندیده و نشنیده‌ام.»

ابوترابی فرد، که متولد سال 1332 در شهر قم است، در جریان انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم، از سوی ائتلاف اصولگرایان نام‌نویسی کرد، اما پیش از آغاز رقابت‌ها انصراف داد.

 حال او به عنوان یکی از خطبای نماز جمعه تهران انتخاب شده است. سید احمد خاتمی، آیت‌الله موحدی کرمانی، حجت‌الاسلام صدیقی و آیت‌الله امامی کاشانی خطبای نماز جمعه تهران هستند. آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی یکی دیگر از خطبای نماز جمعه تهران بود که 19 دی ماه سال گذشته درگذشت. البته او از سال 29 تیرماه سال 88 دیگر به عنوان خطیب در نماز جمعه حاضر نشد.  

نظرات شما
پیشخوان