تاریخ انتشار: ۲۲:۰۵ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

نام خیابان سفارت آمریکا در آنکارا به «شاخه زیتون» تغییر می کند

شهردار آنکارا اعلام کرد نام خیابانی که سفارت آمریکا در آن قرار دارد به «شاخه زیتون» تغییر خواهد کرد.

رویداد۲۴-شهردار آنکارا اعلام کرد نام خیابانی که سفارت آمریکا در آن قرار دارد به «شاخه زیتون» تغییر خواهد کرد.شهردار آنکارا اعلام کرد نام خیابانی که سفارت آمریکا در آن قرار دارد، به خاطر عملیات نظامی ترکیه در سوریه به "شاخه زیتون" تغییر خواهد کرد.

شهردار آنکارا در یک پیام توییتری اعلام کرد: «ما طرح پیشنهادی برای تغییر نام خیابانی که سفارت آمریکا در آن قرار دارد به "شاخه زیتون" را به امضا رساندیم. باشد که این اقدام سبب شادی روح افرادی شود که جان خود را در این عملیات فدا کردند.»

این پیشنهاد روز گذشته در شورای شهر آنکارا ارائه شد و در حالی به سرعت به تصویب رسید که قرار است «رکس تیلرسون»، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه به ترکیه سفر کند.

در ماه های اخیر با حمایت آمریکا از گروه پ ک ک در سوریه تنش ها میان واشنگتن و آنکارا بالا گرفته است. ترکیه با تروریستی خواندن گروه پ ک ک، این گروه مسلح را مسئول بسیاری از حملات تروریستی در این کشور می داند. از سوی دیگر، واشنگتن پ ک ک را یکی از مهم ترین گروه های معارض سوری محسوب می کند که در مبارزه با داعش نیز سهمی داشته است.

ترکیه ماه گذشته در واکنش به اعلام این خبر که آمریکا قصد دارد یک گروه 30 هزار نفری از نظامیان این کشور را به طور دائم در مرز سوریه و ترکیه مستقر کند، عملیات "شاخه زیتون" را در شمال سوریه آغاز کرد.

واشنگتن اعلام کرد بخش عمده قوایی که قرار است در مرز بین ترکیه و سوریه مستقر شوند، از میان کُردهای سوری خواهند بود. همین امر بهترین بهانه برای آغاز مجدد عملیات نظامی آنکارا در سوریه بود. تهاجم ترکیه به شمال سوریه موج جدیدی از جنگ های شهری را در این کشور به راه انداخته است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
0
0
کار خوبی کرده ترکیه
نظرات شما
پیشخوان