تاریخ انتشار: ۲۲:۱۶ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۶

بلژیک: علاقه‌مند به همکاری اقتصادی با مسکو هستیم

وزیر امور خارجه بلژیک اعلام کرد که این کشور به رغم تحریم‌های ضدروسی غرب، علاقه‌مند به تعامل و همکاری اقتصادی با مسکو است.

رویداد۲۴-وزیر امور خارجه بلژیک اعلام کرد که این کشور به رغم تحریم‌های ضدروسی غرب، علاقه‌مند به تعامل و همکاری اقتصادی با مسکو است.دیدیه ریندرز، وزیر امور خارجه بلژیک با سرگئی لاوروف همتای روس خود دیدار کرد؛ دیداری که در آن طرف روسی تصریح کرد: ظن آن را داریم که آمریکا بخواهد برای یک دوره بلندمدت و شاید برای همیشه در سوریه بماند. 

وزیر امور خارجه بلژیک پس از این دیدار به خبرنگاران گفت: ما به دنبال آن هستیم که به رغم تحریم‌های موجود، در چارچوب روابط اقتصادی صحیح میان دو کشور باقی بمانیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این تحریم‌ها موضع بلژیک نیست بلکه موضع مجموعه کشورهای اتحادیه اروپا است.

ریندرز اظهار کرد: تحریم‌ها راهکاری موقتی در راستای اجرای توافق‌های مینسک به منظور حل مناقشه اوکراین است.

وی تأکید کرد: تحریم‌های فعلی به خودی خود هدف نیستند.

رئیس دستگاه دیپلماسی بلژیک در ادامه بر اهمیت مذاکرات همه‌جانبه میان اتحادیه اروپا و روسیه تأکید کرد.

ریندرز تصریح کرد: در خصوص روابط میان اتحادیه اروپا و روسیه ما قویا خواهان آن هستیم که تعاملی دائمی میان دو طرف ایجاد شود. من در این راستا در اتحادیه اروپا اقداماتی انجام داده‌ام و معتقدم وجود مذاکره در تمامی حوزه‌ها یک ضرورت است.

وزیر امور خارجه بلژیک در ادامه اظهار کرد که درباره تلاش‌های مشترک در مبارزه با تروریسم با لاوروف گفت‌وگو کرده و خواهان توسعه همکاری‌های مسکو و اتحادیه اروپا در این زمینه شده است.

او اضافه کرد: تماس‌هایی میان دو طرف در خصوص تبادل محتمل اطلاعات برای مبارزه با تروریسم برقرار شده و در عین حال ایجاد امکان تحقق رویکردی چندجانبه نیز ضروری است.

این مقام بلژیکی بر اهمیت حفظ همکاری میان اتحادیه اروپا و روسیه در چارچوب شورای اروپا و دادگاه اروپایی حقوق بشر نیز تأکید کرد.

وی افزود: از نظر ما لازم است بکوشیم که مسیر سازش را تعقیب کنیم.

ریندرز خاطرنشان کرد: تعاملات اقتصادی میان روسیه و بلژیک در سال گذشته افزایش یافته و سایر حوزه‌ها نیز شاهد پیشرفت بوده است.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان