تاریخ انتشار: ۰۸:۰۷ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

مکرون: هیچ مدرکی علیه سوریه در استفاده از سلاح شیمیایی پیدا نکردیم

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه با تاکید بر موضع فرانسه درقبال به کارگیری سلاح های شیمیایی گفت: اگر ثابت شود دولت اسد علیه غیرنظامیان سوری سلاح شیمیایی استفاده کرده است، به سوریه حمله می کنیم، اما تاکنون شواهدی در این باره پیدا نکردیم.

رویداد۲۴-امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه با تاکید بر موضع فرانسه درقبال به کارگیری سلاح های شیمیایی گفت: اگر ثابت شود دولت اسد علیه غیرنظامیان سوری سلاح شیمیایی استفاده کرده است، به سوریه حمله می کنیم، اما تاکنون شواهدی در این باره پیدا نکردیم. مکرون در کنفرانسی خبری در پاریس به خبرنگاران گفت: من در مورد سلاح های شیمیایی خط قرمزی تعیین کرده ام و بر آن تاکید می کنم. آژانس ها و نیروهای مسلح ما تا به امروز شواهدی دال بر استفاده از سلاح های شیمیایی علیه غیرنظامیان پیدا نکرده اند.

به گزارش بلومبرگ، مکرون افزود: اگر به ما ثابت شود که از سلاح های شیمیایی ممنوعه استفاده شده است، همان جایی را هدف می گیریم که [این سلاح ها] در آنجا ساخته شده یا از آن آمده اند
مکرون اظهار داشت: کاری را که گفتم انجام خواهم داد.
رئیس جمهوری فرانسه همچنین گفت که پاریس و دولت آمریکا «خطوط قرمز مشترکی دارند و پیوسته با یکدیگر در تماس هستند
این در حالی است که « فلورنس بارلی» وزیر دفاع فرانسه جمعه گذشته در گفت و گو با رادیو «Inter radio» تایید کرد: تاکنون، مدرک قابل اطمینانی مبنی بر استفاده دمشق از سلاح شیمیایی (گاز کلر) بدست نیامده است.
وی افزود: برهمین اساس نمی توان گفت که دمشق از خطوط قرمز عبور کرده است.
بارلی همچنین مدعی شد: علائم نشان می دهد که گاز کلر در سوریه استفاده شده است، اما تاییدی قطعی بر این موضوع وجود ندارد، ولی در تلاشیم که به حقیقت برسیم.
«
ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه نیز چهارشنبه گذشته (18 بهمن96) ضمن طرح ادعای استفاده دولت سوریه از گاز کلر، اعتراف کرد که اسناد و مدارک کاملا قطعی برای این موضوع وجود ندارد.
«
سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امورخارجه روسیه نیز در خصوص اتهام غرب مبنی بر استفاده دمشق از سلاح شیمیایی، گفت: آمریکا و متحدانش از حوادث شیمیایی در سوریه برای سیاه نمایی علیه دولت قانونی این کشور استفاده می کنند.

 

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان