تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

درخواست برای کاهش بودجه پارک پردیسان

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی در بررسی بودجه معاونت شهرسازی پیشنهاد داد، بودجه پارک پردیسان و طرح نیلوفری کاهش یابد.

رویداد۲۴-رییس کمیسیون معماری و شهرسازی در بررسی بودجه معاونت شهرسازی پیشنهاد داد، بودجه پارک پردیسان و طرح نیلوفری کاهش یابد.به گزرش خبرنگار ایلنا، محمد سالاری،️ در جلسه امروز شورای شهر تهران یکی از مهمترین برنامه‌های حوزه شهرسازی را اجرای پروژه طرح نیلوفری دانست و گفت: در تبصره های بودجه با اختصاص اعتبار و با مشارکت بخش خصوصی راه آهن تهران- تبریز ساماندهی خواهد شد. برای این ردیف 38 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.سرمایه گذار باید یکجا همه طرح را انجام دهد. شهرداری مجری طرح را سازمان نوسازی در نظر گرفته است که به نظر می رسد سازمان نوسازی ظرفیت این مهم را ندارد. بهتر است مجری این طرح معاونت عمران باشد.

او ادامه داد: ️دومین پروژه ای که در حوزه شهرسازی مطرح خواهد بود ساماندهی و طراحی و توسعه پارک پردیسان است که با توجه به بدهی ها ،50 میلیارد تومان دربودجه پیشنهادی نظر گرفته شده است. پیشنهاد کمیسیون شهرسازی شورا کاهش 30 میلیارد تومان در این ردیف بودجه است.

️ سرجمع سقف بودجه پیشنهادی حوزه ماموریت شهرسازی و معماری شهرداری 605 میلیارد تومان است.

زهرا صدر اعظم نوری، رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به کاهش بودجه در نظر گرفته شده برای پارک پردیسان گفت: وقتی راجع به این پارک بحث می کنیم راجع به 200 هکتار بحث می کنیم . پارک خواجوی کرمانی در منطقه 12،  26 میلیارد تومان تخصیص داده شده است. در بودجه  پارک پردیسان 37 میلیارد تومان برای دسترسی پارکینگ موزه آب ، موزه تاریخ طبیعی  اختصاص داده شده است بنابراین این 50 میلیارد تومان چیزی نیست. این مقدار کف هزینه است. البته اینکه این پارک  زیر مجموعه سازمان محیط زیست است جای بحث دارد.

حجت میرزایی معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران در انتقاد به پیشنهاد کمیسیون معماری و شهرسازی درخصوص بودجه گفت: این پیشنهادات به معنای بودجه ریزی مجدد است.

او ادامه داد: یعنی شما منطق بودجه را به رسمیت نمی‌شناسید براساس مطالعات است که برای پروژه‌ نیلوفری بودجه در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر شما اعلام می‌کنید که مطالعات طرح تفصیلی زیر نظر نهاد باشد و برای نهاد بودجه تعیین شود اما این نهاد هنوز ایجاد نشده است.

او در دفاع از بودجه تعیین شده برای پروژه‌های طرح نیلوفری و پردیسان افزود: درست است که اجرای این پروژه‌ها به بخش خصوصی واگذار شده است اما بخش خصوصی که نمی‌تواند آماده‌سازی کند. سرمایه‌گذاری می‌خواهد که باید برای آن بودجه پیش بینی شود.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان