تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

توضیح پنتاگون درباره بخشی از بودجه 550 میلیون دلاری کردهای سوری

در پی اعتراض شدید ترکیه به بودجه پیشنهادی پنتاگون برای سرمایه‌گذاری در نیروهای دموکراتیک سوریه و نیروهای امنیت مرزی که عمدتا از یگانهای مدافع خلق کرد سوریه تشکیل شده است، ارتش آمریکا اعلام کرد که 250 میلیون دلار پیشنهاد شده برای حمایت از امنیت مرزی برای دولت‌های لبنان و اردن است.

رویداد۲۴-در پی اعتراض شدید ترکیه به بودجه پیشنهادی پنتاگون برای سرمایه‌گذاری در نیروهای دموکراتیک سوریه و نیروهای امنیت مرزی که عمدتا از یگانهای مدافع خلق کرد سوریه تشکیل شده است، ارتش آمریکا اعلام کرد که 250 میلیون دلار پیشنهاد شده برای حمایت از امنیت مرزی برای دولت‌های لبنان و اردن است.آدریان گالوی، سخنگوی پنتاگون در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی با تغییر اظهارات خود اعلام کرد: ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به سرپرستی آمریکا به دنبال تامین امنیت در مرز سوریه و عراق است. بر همین اساس ۲۵۰ میلیون دلار برای این منظور اتخاذ شده است. این ۲۵۰ میلیون برای تامین حمایت از امنیت مرزی برای دولت‌های اردن و لبنان بوده و برای نیروهای شرکای ما در سوریه نیست.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: به دنبال اختصاص این بودجه برای نیازهای لازم برای تامین امنیت مرزی در سوریه است.

خبرگزاری آناتولی، روز گذشته (سه‌شنبه) در گزارشی اعلام کرد: پنتاگون ۳۰۰ میلیون دلار برای تجهیز و آموزش نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) که عمدتا از سوی یگان‌های مدافع خلق (YPG) رهبری می‌شوند و ۲۵۰ میلیون دلار برای ایجاد "نیروهای امنیت مرزی" در سوریه، اختصاص داده است.

به نظر می‌رسد پنتاگون تلاش می‌کند که از تنش‌های بیشتر با ترکیه خودداری کند.

گالوی ادامه داد: بیشترین نیاز در حال حاضر تامین امنیت در مرز سوریه و عراق است تا نیروهای داعش نتوانند به راحتی در این مسیر رفت و آمد کنند.

او افزود: آمریکا هرگونه شکاف و اختلاف در تامین امنیت مرزی در سوریه را شناسایی کرده و برای رفع آنها کمک خواهد کرد البته آموزش نیروهای محلی نیز ادامه خواهد یافت.

وی در ادامه اظهاراتش هرگونه تشکیل ارتش منظم و یا نیروهای گارد مرزی را رد کرد.

ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا ماه گذشته میلادی اعلام کرد که "نیروهای امنیت مرزی" با حضور ۳۰ هزار نفر در شمال سوریه در نزدیکی مرز ترکیه مستقر می‌شوند.

بعد از اعتراض شدید ترکیه، ائتلاف ضد داعش اعلام کرد که نیروهای محلی تحت عنوان نیروهای دموکراتیک سوریه تحت آموزش قرار می‌گیرند.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان