تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

تلگرام کاربران را از راه دور کنترل می‌کند؟

موسس تلگرام در پاسخ به اخبار وجود آسیب پذیری در نسخه دسکتاپ تلگرام اعلام کرد هیچکس نمی تواند رایانه یا تلگرام کاربر را از راه دور کنترل کند مگر آنکه او فایل بدافزاری را باز کرده باشد.

رویداد۲۴-موسس تلگرام در پاسخ به اخبار وجود آسیب پذیری در نسخه دسکتاپ تلگرام اعلام کرد هیچکس نمی تواند رایانه یا تلگرام کاربر را از راه دور کنترل کند مگر آنکه او فایل بدافزاری را باز کرده باشد.

پاول دوروف موسس تلگرام نسبت به گزارش کسپراسکی درباره وجود آسیب پذیری در نسخه دسکتاپ تلگرام واکنش نشان داده است. او در کانال تلگرامی خود ادعا کرد این یک شکاف امنیتی واقعی در تلگرام دسک تاپ نیست.

او در ادامه نوشت: هیچکس نمی تواند از راه دور رایانه یا تلگرام شما را کنترل کند مگر آنکه یک فایل حاوی بدافزار را باز کرده باشید. این شکاف امنیتی یک نوع مهندسی اجتماعی است.

در حقیقت این یک فایل js در قالب فایل png پنهان شده و تنها درصورتی فعال می شود که کاربر روی گزینه Run کلیک کند. بنابراین اگر فایل بدافزاری را باز نکرده باشید، رایانه شما کاملا ایمن است.

این درحالی است که طبق گزارش کسپراسکی در ماه اکتبر هکرها با ترغیب کاربران به دانلود یک بدافزار از توان سیستم کاربر برای استخراج ارزهای مجاز استفاده می کردند. تلگرام این مشکل را در ماه نوامبر حل کرد.

منبع: مهر
نظرات شما
پیشخوان