تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

هزینه 2.6 میلیون دلاری هیات کره شمالی بر دوش همسایه جنوبی

کره جنوبی با هدف تامین هزینه های هیات اعزامی کره شمالی به رقابت های المپیک زمستانی پیونگ چانگ، 2 میلیارد و 860 میلیون وون معادل 2.6 میلیون دلار اختصاص داد.

رویداد۲۴-کره جنوبی با هدف تامین هزینه های هیات اعزامی کره شمالی به رقابت های المپیک زمستانی پیونگ چانگ، 2 میلیارد و 860 میلیون وون معادل 2.6 میلیون دلار اختصاص داد. وزیر وحدت دو کره اعلام کرد این هزینه ها قرار است در مواردی مانند تامین اسکان و تغذیه اعضای هیات اعزامی کره شمالی به المپیک زمستانی شامل گروه تشویق کنندگان، اعضای ارکستر، مجریان نمایش تکواندو،‌ خبرنگاران و دیگر پرسنل پشتیبانی این هیات هزینه شود.
'چو میونگ گون' با اشاره به اینکه هزینه حضور 22 ورزشکار این کشور در رقابت های زمستانی نیز بر عهده کمیته بین‌المللی المپیک است گفت: هزینه‌های میزبانی از هیات رسمی بلندپایه کره شمالی شامل 'کیم یو جونگ' خواهر رهبر این کشور و مرد شماره دو پیونگ یانگ نیز جدا از این مبلغ و به صورت مجزا از محل بودجه دولتی پرداخت خواهد شد.
این بودجه قرار است از محل صندوق همکاری دو کره که بخشی از بودجه وزارت اتحاد کره‌ جنوبی است، تامین شود.
با این حال هنوز مشخص نیست آیا کره شمالی در رقابت های پارا المپیک نیز شرکت خواهد کرد یا خیر، به همین دلیل تاکنون کره جنوبی بودجه ای برای این منظور در نظر نگرفته است.
وزیر اتحاد دو کره در این نشست که به همین منظور برگزار شد اظهار امیدواری کرد: مشارکت کره شمالی در بازی های المپیک نقطه عطفی برای ایجاد صلح در شبه جزیره کره شود.
چو افزود: اگر چه کره شمالی با اعزام یک هیات بلندپایه، یک گروه هنری و یک گروه تشویق به المپیک فرصتی برای برقراری ارتباط با جامعه بین المللی کسب کرد اما با این اقدام فرصتی برای ایجاد و حفظ صلح در شبه جزیره هموار شد.
کره شمالی علاوه بر 22 ورزشکار و یک هیات بلند مرتبه سیاسی، حدود 500 نفر نیز در قالب تشویق کننده، گروه های هنری و پشتیبانی به المپیک زمستانی کره جنوبی اعزام کرده است.

نظرات شما
پیشخوان