تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

اعتبار طرح‌های نیمه‌تمام از محل بودجه عمومی تامین می‌شود

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای مقرر کردند اعتبار پیش‌بینی شده برای طرح‌های نیمه‌تمام یا جدید که انتفاعی بوده از محل بودجه عمومی پرداخت شود.

رویداد۲۴-نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای مقرر کردند اعتبار پیش‌بینی شده برای طرح‌های نیمه‌تمام یا جدید که انتفاعی بوده از محل بودجه عمومی پرداخت شود.نمایندگان در جریا نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی که به ادامه بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال آینده کل کشور اختصاص داشت، جزء ۱ تبصره ۱۹ این لایحه را به تصویب رساندند.

براساس این مصوبه که برای آن دسته از طرح‌های نیمه‌تمام یا جدید که انتفاعی بوده و دولت عدم تعیین قیمت اداری و غیراقتصادی برای آنها را تضمین می‌کند، اعتبار پیش‌بینی‌شده از محل بودجه عمومی به‌صورت وجوه اداره‌ شده یا یارانه سود تسهیلات در قالب قرارداد مشخص، به بانکهای منتخب عامل تجاری یا توسعه‌ای پرداخت می‌شود.

به موجب این مصوبه بانک‌های مذکور، بر اساس شرایط و منابع تعهدشده ازسوی دولت، منابع ارزی که در آنها سپرده‌گذاری و از جانب صندوق تعهد می‌شود و نیز منابع مالی قابل تامین از طریق نهادهای فعال در بازارهای پولی و مالی و منابع مالی خارجی، در کنار آورده خود، بسته تامین مالی هر طرح را اعلام می‌کنند. دستگاه اجرایی مبتنی بر ویژگی‌های هر طرح و شرایط رقابتی فراهم شده، نسبت به عقد قرارداد با بخش خصوصی و تعاونی اقدام می‌کند.

نمایندگان مجلس همچنین در مصوبه‌ای دیگر در جزء ۷ تبصره ۱۹ لایحه بودجه درآمدهای ناشی از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تعاونی در قرارداد مشارکت از مشوق‌های مالیاتی جزءهای (۱) و (۲) بند (ث) ماده (۱۳۲) قانون مالیات‌های مستقیم موضوع ماده (۳۱) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و اصلاحات بعدی آن برخوردار است.

همچنین نمایندگان به‌موجب مصوبه‌ای دیگر در جزء ۱۰ تبصره ۱۹ درآمد ناشی از اجرای احکام این تبصره پس از واریز به خزانه‌داری کل کشور به همان دستگاه اجرایی اختصاص می یابد.

نمایندگان در جزء ۱۲ تبصره ۱۹ نیز مقرر کردند دستگاه‌های اجرایی ذیربط مجازند پروژه موضوع این تبصره را بدون اخذ مصوبه هیات وزیران (موضوع ماده ۱۱۵ قانون محاسبات عمومی کشور) به فروش برسانند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان