تاریخ انتشار: ۱۷:۰۸ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

دادگر: برای هدایت تیم ملی تیراندازی با لازلو مذاکره کرده ایم/ امیدوارم در سال ۹۷ مدال آسیایی و سهمیه المپیک را کسب کنیم

رییس فدراسیون تیراندازی کشور با بیان این که تمامی مطالبات لازلو تا پیش از پایان سال پرداخت می شود، گفت: برای هدایت دوباره تیم ملی به خصوص در آستانه بازی های آسیایی با وی مذاکره کرده ایم و منتظر پاسخ هستیم.

رویداد۲۴-رییس فدراسیون تیراندازی کشور با بیان این که تمامی مطالبات لازلو تا پیش از پایان سال پرداخت می شود، گفت: برای هدایت دوباره تیم ملی به خصوص در آستانه بازی های آسیایی با وی مذاکره کرده ایم و منتظر پاسخ هستیم. «علی دادگر» امروز چهارشنبه در نشستی خبری گزارشی از عملکرد 6 ماهه این فدراسیون ارائه کرد.

رئیس فدراسیون تیراندازی به مذاکرات اخیر فدراسیون با «لازلو سوچک» سرمربی سابق تیم ملی تفنگ اشاره کرد و گفت: تا مذاکرات نهایی نشود در مورد جزییات آن، پاره وقت یا تمام وقت بودن و زمان قرارداد نمی توانم اظهار نظر کنم، اما با توجه به اینکه ما تنها 170 روز کاری تا بازی های آسیایی 2018 جاکارتا فرصت داریم باید حداکثر تا یک ماه آینده وضعیت سرمربی تیم ملی مشخص شود.
وی خاطر نشان کرد: لازلو و همچنین سرمربی خارجی تیم تپانچه با همه تخفیفات و چانه زنی ها، حدود 80 هزار دلار از ما طلب دارند که به دنبال آن هستیم با مذاکرات بیشتر آنرا کاهش داده و با لازلو به تفاهم برسیم.
رئیس فدراسیون تیراندازی ادامه داد: اولویت نخست ما جذب لازلو است، اما اگر نتوانیم با او به نتیجه ای برسیم به طور قطع یک مربی دیگر خارجی برای تیم ملی جذب می کنیم. البته لازلو یکی از بهترین ها و با تجربه ترین مربیان تیراندازی است که کاملا با تیراندازی ایران و ورزشکاران ما آشنایی دارد و این موضوع از دلایل جذب وی است.
وی با اشاره به اینکه تیم ملی اهداف پروازی تاکنون نتوانسته در بازی های آسیایی حضور یابد و سهمیه ای برای المپیک کسب کند، گفت: به دنبال حضور تیراندازان اهداف پروازی در بازی های آسیایی جاکارتا و کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو برای آنان هستیم و افزایش تعداد مدال های تفنگ و تپانچه و خوشرنگ شدن مدال ها از دیگر اهداف ما در بازی های آسیایی است.
دادگر گفت: تیم ملی اهداف پروازی طی دو سال گذشته به هیچ رقابت بین المللی اعزام نشده اما در 6 ماه گذشته این تیم سه اعزام آسیایی و جهانی به قزاقستان، روسیه و قبرس داشته است. از سال 90 نیز جوایز نقدی به قهرمانان و باشگاه ها خلاف قول های داده شده، پرداخت نمی شد، اما تلاش کردیم ضمن دو برابر شدن پاداش قهرمانان در سال 96 نسبت به سال گذشته، جوایز و پاداش آنان را پرداخت کنیم و امروز نیز در مراسم اختتامیه لیگ برتر، جوایز به قهرمانان و باشگاهها پرداخت خواهد شد.
رئیس فدراسیون تیراندازی اظهار داشت: این فدراسیون علاوه بر بدهکاری های داخلی، به مجامع بین المللی از جمله فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیایی بدهکار بوده که به تازگی بدهی ما به فدراسیون جهانی تسویه شد.
وی همچنین یادآور شد: دو ماه پیش در رقابت های قهرمانی آسیا در ژاپن، ملی پوشان ایران در بخش تپانچه تیمی و انفرادی تفنگ، مدال هایی کسب کردند و نوجوانان ایرانی توانستند سهمیه بازی های المپیک 2018 نوجوانان در آرژانتین را بدست آورند. برهمین اساس اردوهایی برای آماده سازی تیم نوجوانان برای بازی های المپیک در نظر گرفته شده تا بتوانیم سهمی از مدال داشته باشیم و تلاش داریم تا با استفاده از سهمیه اهدایی فدارسیون جهانی (وایلد کارت) دو سهمیه دیگر نیز برای المپیک نوجوانان بگیریم.
وی در ادامه به اعزام های آتی فدراسیون اشاره کرد و گفت: حضور در جام جهانی تفنگ در کره جنوبی (31 فروردین)، جام جهانی مونیخ (اواخر اردیبهشت) و مسابقات قهرمانی جهان در کره جنوبی (شهریور ماه) و مسابقات جهانی اهداف پروازی در تهران از برنامه های این فدراسیون در سال آینده است.
وی بیان داشت: به دنبال کسب میزبانی رقابت های کشورهای جهان اسلام در تبریز به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2018 هستیم.
رییس فدارسیون تیراندازی با اشاره به اینکه تیم های ملی در هر ماه به طور متوسط یک اعزام بین المللی دارند گفت: شرایط اردوهای داخلی مطلوب است و در رابطه با فشنگ و تهیه ساچمه با مشکل مواجه هستیم، چرا که تهیه ساچمه خارجی پول زیادی می خواهد و مقداری فشنگ نیز در گمرک است که وزارت دفاع قول داده در این زمینه به ما کمک کنند.
وی ادامه داد: کیفیت فشنگ داخلی نسبت به خارجی کمتر است و تلاش داریم ١٠ روز قبل از اعزام ملی پوشان با فشنگ خارجی تمرین کنند و از سوی دیگر مهمترین مشکل ما بدهی به وزارت دفاع است.
رئیس فدراسیون تیراندازی با اشاره به بدهی های پیشین فدراسیون اظهار داشت: حدود 400 تا 500 میلیون تومان از بدهی های فدراسیون تاکنون پرداخت شده و 17 میلیارد تومان آن باقی مانده و این در حالی است که از پنج میلیارد تومان اعتبار سال 96 تاکنون 65 درصد را دریافت کرده ایم.
دادگر گفت: اگر 100 درصد اعتبار فدراسیون را نیز دریافت کنیم 2،5 میلیارد آن صرف تعمیرات، اجاره ساختمان ها و سالن ها و 2،5 میلیارد تومان نیز برای پرداخت حقوق کارمندان، پرسنل و ورزشکاران خواهد شد.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان