تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

اعزام هیاتی به اهواز برای پیشگیری از قطع برق به دلیل گردوغبار

هیاتی از مسئولان ارشد وزارت نیرو عازم منطقه اهواز هستند تا بتوانیم حداکثر اقدام لازم برای پیشگیری از قطع برق به دلیل گردوغبار را انجام دهیم.

رویداد۲۴-هیاتی از مسئولان ارشد وزارت نیرو عازم منطقه اهواز هستند تا بتوانیم حداکثر اقدام لازم برای پیشگیری از قطع برق به دلیل گردوغبار را انجام دهیم. وزیر نیرو از اعزام هیاتی به اهواز برای پیشگیری از قطع برق به دلیل گردوغبار خبر داد.

رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به همکاری وزارت نیرو با سپاه پاسداران در زمینه بارورسازی ابرها اظهار کرد: همواره از ظرفیتهای کشور در طرح‌های عمرانی استفاده می‌شود و براساس قانون اساسی نیز در زمان صلح ظرفیت‌های عمرانی نیرویهای مسلح به کمک دولت‌ها می آیند. در همین زمینه آنچه که اخیرا مطرح شده اعلام آمادگی سپاه پاسداران برای همکاری با وزارت نیرو در زمینه تهیه تجهیزات لازم برای اجرای طرح های بارورسازی ابرها است.

وی افزود: دو فروند هواپیما که در اختیار مرکز بارورسازی ابرها بوده به دلایلی زمین گیر شده اند به همین دلیل همکاری‌هایی آغاز شده که امیدواریم این همکاری‌ها به صورت مستمر ادامه پیدا کند.

وزیر نیرو در ادامه درباره احتمال افزایش قیمت آب و برق در سال آینده خاطر نشان کرد: اگر قرار بر اعمال افزایش قیمت در این زمینه باشد، تصمیمات مربوطه خارج از چارچوب تصمیمات هیات دولت اتخاذ نخواهد شد و هرگاه اصلاح قیمت در هیات وزیران تصویب شود، از سوی وزارت نیرو نیز اعمال می گردد.

اردکانیان درباره احتمال قطعی برق در مناطق جنوب کشور از جمله اهواز به دلیل وجود ذرات ریزگرد در هوا خاطرنشان کرد: از سال گذشته بخش برق وزارت نیرو اقدامات قابل ملاحظه‌ای در این زمینه انجام داده است و تاکنون نیز در سال جاری با چنین مشکلی مواجه نشده‌ایم.

وی با بیان اینکه گردوغبار به تنهایی مشکل زا نیست، بلکه با افزایش رطوبت نشست گردوغبار می تواند مشکل‌زا باشد ادامه داد: هیاتی از مسئولان ارشد وزارت نیرو عازم منطقه اهواز هستند تا بتوانیم حداکثر اقدام لازم برای پیشگیری از قطع برق به دلیل گردوغبار را انجام دهیم.

نظرات شما
پیشخوان