تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

کواکبیان: چرا دولت باوجود تزریق روزانه ۵ میلیون دلار قادر به کنترل بازار ارز نیست/ مطهری: کمیسیون اقتصادی موضوع را بررسی و به صحن گزارش بدهد

نایب رییس مجلس در واکنش به تذکر یک عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس درمورد وضعیت نامساعد بازار ارز، از کمیسیون اقتصادی خواست موضوع را پیگیری و به صحن گزارش بدهد.

رویداد۲۴-نایب رییس مجلس در واکنش به تذکر یک عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس درمورد وضعیت نامساعد بازار ارز، از کمیسیون اقتصادی خواست موضوع را پیگیری و به صحن گزارش بدهد.مصطفی کواکبیان در جریان نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری اعلام کرد: رسیدگی به داد مردم استان خوزستان ضروری است اما مسئله‌ای که به کل کشور مربوط میشود، این است که قیمت دلار از ابتدای انقلاب تاکنون بیش از ۷۰۰۰ برابر افزایش یافته است. 

وی افزود: سوال بنده این است که چطور کشورهایی مانند عربستان و امارات می‌توانند دلار را ثابت نگه دارند اما در ایران با تزریق روزی ۵ میلیون دلار به بازار باز هم شاهد افزایش نرخ دلار هستیم.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: رییس‌جمهور باید تدبیر ویژهای برای جلوگیری از افزایش نرخ دلار و سکه داشته باشد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: نرخ دلار در اوایل انقلاب ۷ تومان بوده و در روزهای اخیر شاهد بودیم که دلار به ۴ هزار و ۹۰۰ تومان نیز افزایش پیدا کرد و به عبارتی بیش از ۲۰ درصد ارزش پول ملی کشور کاهش یافته است.

علی مطهری که برای ساعاتی ریاست جلسه علنی امروز مجلس را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر این نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت: نظر مجلس و رییس آن این است که رییس کمیسیون اقتصادی درخصوص افزایش قمت دلار بررسی کرده و گزارش خود را به صحن علنی مجلس بدهد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بحرانهای عمده‌ای در کشور ازجمله بحران آب، محیط زیست و مسائل اقتصادی وجود دارد که مجلس از دولت مطالبه دارد که این موضوعات با جدیت بیشتر برطرف شوند.

این عضو فراکسیون امید در پایان تاکید کرد: انتظار نداریم مسائل یک شبه حل شوند اما می‌خواهیم سال آینده در چنین روزی از مشکل ریزگردهای استان خوزستان کاسته شده باشد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان