تاریخ انتشار: ۱۷:۵۲ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

امریکا 6 میلیارد دلار به اردن کمک کرد

وزیر خارجه آمریکا با ورود به امان پایتخت اردن، با هیات مذاکره کننده مخالفان سوریه دیدار و در نشستی دیگر با همتای اردنی خود تفاهمنامه ای به ارزش بیش از شش میلیارد دلار برای اعطای کمک های مالی به امان امضا کرد.

رویداد۲۴-وزیر خارجه آمریکا با ورود به امان پایتخت اردن، با هیات مذاکره کننده مخالفان سوریه دیدار و در نشستی دیگر با همتای اردنی خود تفاهمنامه ای به ارزش بیش از شش میلیارد دلار برای اعطای کمک های مالی به امان امضا کرد. وزیر خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) در دیدار با 'ایمن الصفدی' همتای اردنی خود توافقنامه ای جدید میان دو کشور در راستای اعطای کمک مالی از سوی واشنگتن به امان به ارزش 6 میلیارد و 375 میلیون دلار که سالانه یک میلیارد و 275 میلیون دلار می باشد را با همتای اردنی خود امضا کرد.

طبق این گزارش این کمک مالی آمریکا از سال مالی 2018 آغاز و تا سال مالی 2022 پرداخت خواهد شد.

طبق بیانیه وزارت خارجه اردن این کمک ها در راستای حمایت از اردن و برنامه های اصلاحاتی آن در بخش سیاسی و اقتصادی و اهداف آمریکا برای مبارزه با داعش و همکاری ها در مبارزه با تروریسم و کمک به رشد اقتصادی اردن، صورت می گیرد.

دیدار با هیات مخالفان سوریه

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در امان با هیات مذاکره کننده معارضان سوری به ریاست 'نصر الحریری' دیدار کرد.

طبق این گزارش، در این دیدار که در پشت درهای بسته در یکی از هتل های امان صورت گرفت، نصر الحریری رئیس این هیات، حسن عبدالعظیم رئیس هیات هماهنگی های ملی سوریه، عبدالاله فهد، عباب خلیل، فدوی العجیلی از ائتلاف ملی قوای مخالف سوریه حضور داشتند.

براساس این گزارش، پیش از تیلرسون، دیوید ساترفیلد و ریچ اتزن از وزارت خارجه آمریکا با اعضای این هیات دیدار و با آنها در خصوص گفت وگوهای ملی سوریه که در تاریخ30 و 31 ژانویه (10 و 11 دیماه) در سوچی روسیه برگزار شد، گفت وگو کردند.

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا برای دیدار از چند کشور منطقه روز یکشنبه وارد مصر شد و سفر به اردن، لبنان، کویت و ترکیه نیز در برنامه سفر وی قرار داشت.

تیلرسون دیروز (سه شنبه) در کنفرانس کمک به بازسازی عراق که در کویت در حال برگزاری است، شرکت کرد.

وی امروز (چهارشنبه) در اردن و روز پنجشنبه در لبنان با مقامات این کشورها دیدار خواهد داشت.

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان