تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

ممنوعیت برگزاری آزمون برای پایه هفتم مدرسه های غیر دولتی

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس مصوبه شورای سیاست گذاری مرکزی وزارت آموزش و پرورش هر گونه آزمون ورودی برای پایه هفتم مدرسه های غیر دولتی حذف شده و ممنوع است.

رویداد۲۴-رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس مصوبه شورای سیاست گذاری مرکزی وزارت آموزش و پرورش هر گونه آزمون ورودی برای پایه هفتم مدرسه های غیر دولتی حذف شده و ممنوع است.

مجتبی زینی وند عصر چهارشنبه در گردهمایی مشترک رئیسان آموزش و پرورش هرمزگان، نمایندگان شورای نظارت و شورای هماهنگی موسسان مدرسه ها و مرکز های آموزشی و پرورش غیر دولتی و راه دور این استان افزود: حذف آزمون مدرسه های ابتدایی غیر دولتی در وزارت آموزش و پرورش، با رویکرد تربیتی و با هدف افزایش اعتماد به نفس و کاهش اضطراب در دانش آموزان صورت گرفته است.

وی بیان داشت: با اجرای این آزمون ها که از بین هر 17 دانش آموز یکی انتخاب می شد، به جای رفاقت و مهربانی بین دانش آموزان، رقابت کاذب ایجاد می شد که این مهم مانع از کیفی سازی آموزش و تحقق عدالت آموزشی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: انتظار می رود که موسسان مدرسه ها و مرکزهای غیر دولتی از این تصمیم حمایت کنند، چرا که این آزمون ها و همچنین کتاب های کمک آموزشی منافع عده ای خاص را به دنبال داشت.

زینی وند گفت: پذیرش در پایه هفتم مدرسه های غیر دولتی براساس محل سکونت دانش آموزان، مدرسه محل تحصیل سال های گذشته دانش آموز و همچنین توافق مدرسه و والدین است.

شهریه مدرسه های غیر دولتی از سال 97 در سامانه الگوی تعیین شهریه اعلام می شود
رئیس سازمان مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: شهریه مدرسه های غیر دولتی با تصمیم منطقه های آموزش و پرورش و تائید آموزش و پرورش استان ها از سال آینده در سامانه ویژه ای به نام «الگوی تعیین شهریه» اعلام می شود و هر گونه قرارداد دستی مدرسه ها با والدین ممنوع است.

زینی وند یادآورشد: میزان شهریه هر مدرسه پس از ثبت نام با پیامک به اولیا دانش آموز اعلام می شود و در صورت مغایرت شهریه، اولیا می توانند از طریق آموزش و پرورش این تخلف را پیگیری کنند.

وی تاکید کرد: تا قبل از پایان سال نیز سامانه ویژه ای برای ثبت نام پیش دبستانی ها در کشور راه اندازی می شود و همه پیش دبستانی هایی که از نهادهایی به غیر از آموزش و پرورش مجوز گرفته اند، باید در این سامانه نام نویسی کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: پیش دبستانی هایی که تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده در این سامانه ثبت نام نکنند، اجازه فعالیت در سال تحصیلی آینده را نخواهند داشت.

وی با اشاره به فعالیت مدرسه های خرید خدمت نیز گفت: آموزش و پرورش با پرداخت هزینه آموزش به جای دانش آموزان، از راه اندازی این مدرسه ها در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته حمایت می کند تا با جذب نیروهای بومی و رعایت ضوابط به تحقق عدالت آموزشی در این منطقه ها کمک شود.

این مسئول اظهار کرد: تراکم بالای دانش آموز، کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی از مشکلات آموزش و پرورش دولتی است که مدرسه های غیر دولتی می توانند در این زمینه به کمک آموزش کشور بیایند.

نظرات شما
پیشخوان