تاریخ انتشار: ۱۹:۴۶ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

معاون وزیر صنعت: رکورد تولید در برخی حوزه ها شکسته شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) از شکسته شدن رکورد تولید برخی حوزه های صنعتی در سال 95 و افزایش تولید در سال جاری خبر داد.

رویداد۲۴-معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) از شکسته شدن رکورد تولید برخی حوزه های صنعتی در سال 95 و افزایش تولید در سال جاری خبر داد. «منصور معظمی» افزود: به این ترتیب دستیابی به رکورد تولید 63 هزار تن انواع محصولات فولادی در مجتمع صنعتی اسفراین با رشد 50 درصدی نسبت به سال 94 در شروع دولت دوازدهم امکان پذیر شد.

وی اضافه کرد: همچنین دستیابی به رکورد تولید با رشد 100 درصدی در تولید 25 هزار تن انواع لوله های جداری چاه های نفت در لوله گستر اسفراین نیز رکورد قابل توجهی بود که به آن دست یافتیم و در این زمینه توانستیم به رشد بیش از 100 درصدی فروش لوله های مصرفی صنعت نفت و گاز در 10 ماهه ابتدایی امسال در همسنجی با سال گذشته برسیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به پروژه ها و اقدام های در دست اجرا اشاره کرد و گفت: پیگیری پیشبرد 20 طرح سرمایه گذاری صنعتی با حجم سرمایه گذاری حدود 100 هزار میلیارد ریال و نیز برنامه ریزی برای افزایش اشتغال مستقیم حدود 15 هزار نفر در حوزه های طرح ها و شرکت های سازمان و پیگیری و عملیاتی شدن بیش از 20 تفاهم نامه، موافقت نامه و قرارداد همکاری با شرکت های بین المللی در حوزه های مختلف صنعتی در طی دولت یازدهم و دوازدهم از ماموریت های ایدرو است.

معظمی بر اساس گزارش تارنمای وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: با شروع دولت دوازدهم توانستیم به برخی اهداف صنعتی دست یابیم که بازنگری قانون توسعه و حمایت از صنایع دریایی و تدوین برنامه های عملیاتی مبتنی بر سند راهبردی صنایع دریایی، برگزاری مناقصه تولید 630 دستگاه واگن مترو و تحقق بیش از 77 درصد پیشرفت فیزیکی پروژه فاز 14 پارس جنوبی تا انتهای دی ماه از آن جمله اند.

وی در ادامه با اشاره به آغاز برخی پروژه ها از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران یادآوری کرد: با شروع دولت «تدبیر و امید» برنامه هایی توسعه ای را در ایدرو آغاز کردیم که آغاز بهره برداری از فازهای17 و 18 پارس جنوبی توسط کنسرسیومی به رهبری ایدرو و به ارزش بیش از چهار میلیارد دلار در فروردین 96 از آن جمله بود که توسط رییس جمهوری افتتاح شد.

وی بیان داشت: موفقیت در دستیابی به دانش فنی تولید در مقیاس صنعتی انواع غشاء و ماژول های ممبران و تجاری سازی آن برای استفاده در صنعت تصفیه و شیرین سازی آب، اجرای طرح نوسازی قند درفول و تحویل به مالک بخش خصوصی در دولت یازدهم و راه اندازی واحد در آذر ماه امسال و تولید نزدیک به یک میلیون و 300 هزار دستگاه خودرو در سال 95 با افزایش 38 درصدی نسبت به سال 94 و از سویی دستیابی به رشد 17 درصدی تولید خودرو طی 10 ماهه امسال برنامه هایی است که توسط ایدرو انجام شده است.

رییس هیات عامل ایدرو یادآور شد: تکمیل و بهره برداری از طرح حوض های خشک کشتی سازی بندرعباس با ظرفیت تعمیر سالیانه 120 هزار تن انواع کشتی در منطقه ویژه اقتصادی کشتی سازی خلیج فارس نیز در دولت دوازدهم به وقوع پیوست.

وی همچنین به امضای قراردادهای مختلف برای اجرای طرح های صنعتی اشاره کرد و یادآور شد: انعقاد قرارداد چارچوب همکاری تولید مشترک خودرو با مشارکت ایدرو، ‌رنو و شریک ایرانی بخش خصوصی به ارزش 660 میلیون یورو و امضای قرارداد تولید مشترک واگن با مشارکت شرکت های داخلی و خارجی واگن ساز (آلستوم فرانسه و ترنس مش هولدینگ روسیه) در مرداد ماه سال جاری از فعالیتهای شاخص حوزه قراردادهای صنعتی محسوب می شوند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به قراردادهای امضا شده در حوزه کشتی سازی نیز تصریح کرد: با انعتقاد قرار داد تولید و تعمیر کشتی های پهن پیکر با مشارکت ایدرو و شرکتهای ملی نفتکش و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و اجرای طرح بر اساس ساختار 20 درصدی مشارکت ایدرو، 40 درصدی شرکت ملی نفتکش و 40 درصدی کشتیرانی، اعتماد به توان داخلی قوت بیشتری یافت.

معظمی افزود: در کنار این قراردادها توانستیم با جلب مشارکت شرکت «پانچ» بلژیک برای تولید سالیانه 160 هزار دستگاه گیربکس اتوماتیک با سرمایه گذاری 35 میلیون یورو به توافق برسیم و این مشارکت از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد .

 

** جذب سرمایه گذاری

معاون وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت با بیان اینکه یکی از اولویت های سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی است، افزود: ایدرو متولی سه شهرک و منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، جهرم و کاوش است و همزمان با واگذاری زمین های منطقه بر ایجاد و تجهیز زیر ساخت های مورد نیاز تاکید دارد.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان