تاریخ انتشار: ۱۹:۵۴ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

حضور بطحایی در اجلاس وزاری امور کودک کشورهای اسلامی

قائم‌مقام وزیر در امور بین‌الملل و رئیس مرکز بین‌الملل و مدارس خارج از کشور از شرکت وزیر آموزش و پرورش به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در اجلاس وزاری امور کودک کشورهای اسلامی خبر داد.
رویداد۲۴-قائم‌مقام وزیر در امور بین‌الملل و رئیس مرکز بین‌الملل و مدارس خارج از کشور از شرکت وزیر آموزش و پرورش به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در اجلاس وزاری امور کودک کشورهای اسلامی خبر داد.

غلامرضا کریمی گفت: پنجمین اجلاس وزاری امور کودک کشورهای اسلامی از دوم لغایت سوم اسفندماه با همکاری دبیرخانه سازمان همکاری‌های کشورهای اسلامی و سازمان آیسسکو در رباط پایتخت کشور مراکش (مقر اصلی سازمان آیسسکو) برگزار می‌گردد.

در این اجلاس، هیاتی به ریاست سید محمد بطحایی، وزیر آموزش‌ و پرورش شرکت کرده و این هیات را نمایندگانی از سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط با امور کودکان همراهی خواهد کرد.

کریمی با اشاره به موضوع این اجلاس اظهار داشت: در این اجلاس بحث و بررسی اشکال مقابله با خشونت علیه کودکان مطرح خواهد شد که از مهم‌ترین برنامه‌های آن، تصویب چارچوب کلی حفاظت از کودکان جهان اسلام در برابر خشونت و ارائه گزارش‌های ملی توسط نمایندگان کشورهای اسلامی در راستای تدابیر و اقدامات پیش‌بینی‌شده جهت مقابله با اشکال مختلف خشونت علیه کودکان است.

در این اجلاس، سید محمد بطحایی گزارش ملی جمهوری اسلامی ایران از اقدامات و فعالیت‌های انجام‌شده در موضوع مقابله با اشکال مختلف خشونت علیه کودکان در حوزه آموزش، بهداشت، قضایی، امور قانون‌گزاری و حقوق کودکان از جمله حق بازی و تفریح کوکان، حق دست‌یابی آموزش پیش‌دبستانی و دبستانی، احترام به حقوق کودکان، مسائل اجتماعی مربوط به کودکان و حمایت‌های اجتماعی از کودکان را ارائه خواهد داد.

شایان ‌ذکر است، سازمان آیسسکو، سازمان علمی، فرهنگی آموزشی کشورهای اسلامی است که حیطه‌های آموزش، علوم و فرهنگ را درکشورهای اسلامی طرح و بررسی می‌کند. اجلاس‌های این سازمان هر سه سال یک‌بار برگزار می‌کند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان