تاریخ انتشار: ۲۰:۰۸ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

تعهدات 30 میلیارد دلاری جهت بازسازی عراق

کویت اعلام کرد، در کنفرانسی که به میزبانی این کشور با محوریت بازسازی عراق برگزار شد، تعهداتی مبنی بر اعطای ۳۰ میلیارد دلار به این منظور به عمل آمد.

رویداد۲۴-کویت اعلام کرد، در کنفرانسی که به میزبانی این کشور با محوریت بازسازی عراق برگزار شد، تعهداتی مبنی بر اعطای ۳۰ میلیارد دلار به این منظور به عمل آمد.

به نقل از روسیا الیوم، صباح خالد الحمد الصباح، وزیر خارجه کویت امروز (چهارشنبه) تصریح کرد، کنفرانس بازسازی عراق ۳۰ میلیارد دلار را برای این منظور جمع آوری کرد.

وی در سخنان پایانی این نشست خاطرنشان کرد: تمامی اقدامات برای این کنفرانس با موفقیت برگزار شد و ما پایان این نشست را اعلام می‌کنیم. کمک‌های سخاوت‌مندانه و مشارکت‌های ارزشمند تمامی شرکت کنندگان در این کنفرانس کاملاً پایبندی جامعه بین الملل برای نهادینه کردن آینده‌ای امن و با ثبات را برای کشور برادر عراق نشان می‌دهد.

وزیر خارجه کویت همچنین در کنفرانس خبری با ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق گفت: حجم تعهدات کشورهای شرکت‌کننده در کنفرانس بازسازی عراق به ۳۰ میلیارد دلار رسید.

در همین حال، ابراهیم جعفری تصریح کرد، مبلغی که اختصاص یافته است، نیاز را رفع نخواهد کرد، اما این مبلغ در بازسازی عراق کمک خواهد کرد.

وی گفت: عراق در پی جنگ با داعش، در معرض تخریب و ویرانی قرار گرفت و به مبلغ مالی بیشتری جهت رفع نیازهای خود برای بازسازی نیاز دارد.

جعفری همچنین از کشورها و سازمان‌هایی که کمک‌هایی را به عراق در این کنفرانس ارائه دادند، قدردانی کرد.

پیشتر صباح الاحمد الجابر الصباح،‌ امیر کویت در روز پایانی کنفرانس کویت برای بازسازی‌ها در عراق از همکاری جامعه جهانی و بانک جهانی برای بازسازی‌ها در این کشور خبر داد.

امیر کویت اظهار داشت: مبلغ دو میلیارد دلار به عنوان قرض از صندوق کویت برای بازسازی‌ها در عراق و حمایت از سرمایه گذاری‌ها در این کشور اختصاص خواهیم داد.

نظرات شما
پیشخوان