تاریخ انتشار: ۲۰:۱۸ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

اظهار نگرانی سازمان ملل از تنش های سوریه

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد از افزایش تنش ها در سوریه ابراز نگرانی کرد.

رویداد۲۴-نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد از افزایش تنش ها در سوریه ابراز نگرانی کرد.ستفان دی میستورا روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که درباره سوریه تشکیل شده بود، حضور یافت و گزارشی از شرایط موجود در این کشور ارائه کرد.

وی اظهار کرد: در ادلب و حما، درگیری ها در حال افزایش است و بیش از هزار غیرنظامی تنها در یک هفته اول ماه فوریه کشته شده اند.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه ادامه داد: خبرهایی نیز از استفاده از گاز کلرین نیز رسیده است که هنوز بررسی نشده اند.

دی میستورا اضافه کرد: درگیری در حال افزایش است و در چند هفته گذشته در عفرین، درگیری های بین مرزی گزارش شده اند.

وی یادآور شد: ترکیه و سوریه در مرزها درگیر شده اند و حالا نیز گزارش هایی از درگیری های اسراییل، ایران و سوریه در گوشه دیگری از مرزها آمده است که به دنبال آن اسراییل تهدید حمله بزرگ نظامی کرده است.

نماینده ویژه دبیرکل تصریح کرد: آنچه امروز در سوریه می بینم، بدترین وضعیتی است که تا به حال مشاهده کرده ام. در ماه نوامبر گذشته هیچ بسته کمک های انسانی به محدوده های تحت محاصره نرسیده است.

دی میستورا تاکید کرد: وضعیت امروز، اجازه نمی دهد که فرآیندهای ژنو که تنها راه صلح است، پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: من در نشست سوچی که به دعوت روسیه ، ایران و ترکیه اتفاق افتاد، شرکت کردم. در آنجا ما همه جمع شدیم و بعد از معرفی، اتاق را ترک کردیم تا سوری ها با هم مذاکره کنند و این مذاکرات به خوبی پیش رفت.

نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه افزود: بر اساس آن مذاکرات، قرارهایی برای تشکیل کمیته قانون اساسی گذاشته شد و تصمیم بر آن شد که تمامی این قرارها در ژنو پیگیری شود.

دی میستورا ادامه داد: نشست های وین و سوچی بسیار اهمیت داشته اند و تیم من همچنان با گروه های زیادی از سوری ها در ارتباط است.

وی از همه طرف ها خواست تا به سرعت برای کاهش درگیری، حمایت از فرآیندهای ژنو و توافق های سوچی،‌ و برقراری محیطی امن و بی طرفانه در فضای مذاکرات سوریه اقدام کنند.

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان