تاریخ انتشار: ۲۰:۳۴ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

احیا نهاد مطالعات و برنامه‌‌ریزی طرح‌های توسعه شهر در بودجه ۹۷ شهرداری

احیا نهاد مطالعات و برنامه‌‌ریزی طرح‌های توسعه شهر در بودجه ۹۷ شهرداری تهران گنجانده شد.

رویداد۲۴-احیا نهاد مطالعات و برنامه‌‌ریزی طرح‌های توسعه شهر در بودجه ۹۷ شهرداری تهران گنجانده شد.محمد سالاری اعلام کرد: با پیشنهاد کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران احیاء نهاد مطالعات و برنامه‌ریزی طرح‌‌‌های توسعه شهری تهران در بودجه سال ۹۷ شهرداری تهران گنجانده شد. 

وی در این خصوص گفت: نهاد مطالعات و برنامه‌‌‌ریزی طرح‌‌‌های توسعه شهری که یکی از مهمترین مفاد طرح جامع شهر تهران و متشکل از شهرداری و شورای شهر تهران و وزارت راه و شهرسازی است در طول دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌‌‌نژاد به صورت یک طرفه از سوی وزارت راه و شهرسازی منحل شد. 

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ادامه داد: بدین ترتیب یکی از ارکان اصلی در تدوین، راهبری، بازنگری و نظارت بر اجرای طرح‌‌های توسعه شهری کنار گذاشته شد و این وظایف در طول مدیریت شهری گذشته توسط شهرداری تهران صورت گرفت و همین امر دلیل اصلی انحراف از طرح جامع و طرح تفصیلی و عدم انجام تکالیف مربوطه شد.

سالاری با اشاره به جلسه‌ای که در هفته گذشته بین شهرداری تهران، وزارت راه و شهرسازی و کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه طرفین توافق کردند تا در آینده نزدیک نسبت به احیا و راه‌‌‌اندازی نهاد مطالعات و برنامه‌‌ریزی طرح‌‌های توسعه شهری اقدام کنند.

وی افزود: در همین راستا با پیشنهاد کمیسیون شهرسازی و معماری موضوع ایجاد این نهاد و بودجه لازم برای راه‌‌‌اندازی در فرایند بررسی و تصویب بودجه سال ۹۷ شهرداری تهران گنجانده شد و مقرر شد کلیه مراحل بازنگری طرح تفصیلی نیز با محوریت این نهاد (متشکل از نهادهای مذکور و تشکل‌‌‌های حرفه‌‌ای) انجام شود.

در نهایت اختصاص بودجه احیا نهاد مطالعات و برنامه‌‌‌ریزی طرح‌‌های توسعه‌‌های شهری پس از یک دهه تعطیلی، در نوبت عصر چهل و ششمین جلسه شورای شهر تهران به تصویب رسید.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان