تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

ترکیه: اگر آمریکا در کنار کردهای سوریه مقابل ما بایستد با آن می جنگیم

نخست وزیر ترکیه عملیات نظامی کشورش در عفرین سوریه را عملیاتی علیه تروریست ها دانسته و گفت ،اگر آمریکا در کنار کردهای سوریه به جنگ با ما وارد شود ما با این کشور هم مبارزه می کنیم.

رویداد۲۴-نخست وزیر ترکیه عملیات نظامی کشورش در عفرین سوریه را عملیاتی علیه تروریست ها دانسته و گفت ،اگر آمریکا در کنار کردهای سوریه به جنگ با ما وارد شود ما با این کشور هم مبارزه می کنیم.

"بن علی یلدریم"، نخست وزیر ترکیه در مصاحبه با "تاگس تمن" آ ار دی آلمان درباره مسئله آزادی "دنیز یوسل"، خبرنگار آلمانی که حدود یک سال است بدون محاکمه در این کشور بازداشت شده است گفت: من در این باره تصمیم نمی گیرم. دادگاه ها در این باره تصمیم گیرنده هستند. من امیدوارم که وی در کوتاهترین زمان ممکن آزاد شود. من فکر می کنم این امر در کوتاهترین زمان اتفاق خواهد افتاد.

وی در عین حال تاکید کرد که ترکیه یک دولت مشروعه و قانونی است و در یک دولت مشروعه دادگاه ها درباره پرونده ها تصمیم گیری می کنند. ما می توانیم تنها آنچه را که احساس می کنیم و فکر می کنیم را بیان کنیم. اما نمی توانیم خود را در موقعیت دادگاه ها قرار دهیم.

دنیز یوسل حدود یک سال است که بدون محاکمه در زندان ترکیه به سر می برد. دولت آلمان انتقاد شدیدی به این مسئله وارد کرده و آن را غیر قابل فهم دانسته است. وزیر امر خارجه آلمان دنیز یوسل را به عنوان گروگانی در دست ترکیه ارزیابی کرده است و بهبود مناسبات با آنکارا را به آزادی این تبعه آلمانی منوط دانسته است.

نخست وزیر ترکیه در بخش دیگری از این مصاحبه به عملیات نظامی کشورش در عفرین سوریه پرداخته و گفت: عملیاتی که در منطقه عفرین سوریه آغاز کرده ایم کاملا علیه تروریست ها جهت دهی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد که ما در این عملیات آمریکا را تهدید نمی کنیم. ما می گوییم که آمریکا عضو ناتو است و ترکیه هم عضو ناتو و همچنین آلمان هم عضو ناتو است. آمریکا تصمیم گرفته است در سوریه همراه با سازمان های تروریستی علیه داعش مبارزه کند. ما می گوییم که با سازمان های تروریستی که فعالیت های تروریستی علیه ترکیه که یک کشور عضو ناتو است و از مرزهای این ائتلاف نظامی حمایت می کند همکاری نکنید. این رویکرد با یک شراکت و یک کشور بزرگ منطبق نیست.

وی با تاکید بر اینکه ما با نیروهای کرد موسوم به یگان های مدافع خلق YPG در سوریه مسئله داریم گفت: البته اگر آکریکا در کنار این نیروهای کرد در جنگ علیه ما وارد شود بنابراین ما همچنین علیه آن مبارزه می کنیم.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان