تاریخ انتشار: ۲۳:۴۶ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

افشاگری نیوزویک از تروریسم رژیم صهیونیستی

مجله امریکایی نیوزویک در گزارش امروز خود اسرار تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی از سال 1990 تاکنون و شیوه های این رژیم برای شکار مبارزان فلسطینی، را افشا کرد.

رویداد۲۴-مجله امریکایی نیوزویک در گزارش امروز خود اسرار تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی از سال 1990 تاکنون و شیوه های این رژیم برای شکار مبارزان فلسطینی، را افشا کرد. مجله آمریکایی نیوزویک نوشت: اسراییل برای ایجاد شبکه های تروریستی و جاسوسی از تجربه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برخوردار بوده و جیسون متیو، افسر عملیاتی این سازمان جاسوسی، در ایجاد شبکه تروریستی و اطلاعاتی اسراییل نقش عمده ای داشته است

نیوزویک افزود: رونن برگمن، جاسوس - خبرنگار حرفه ای اسراییلی در کتاب خود از زاویه متفاوتی به دنیای جاسوسان و ضد جاسوسان و تروریسم دولتی اسراییل نگریسته است. برگمن که در سال 1990 به عضویت وزارت جنگ اسرائیل درآمد و سه سال برای بخش تحقیقات جنایی آرتش این رژیم خدمت کرد و به یارگیری افراد دیگر پرداخت، در این مدت به فساد موجود در این نهاد نظامی آگاهی یافت و اینکه این نیرو در قاچاق مواد مخدر و انواع تخلفات از جمله فروش غیرقانونی اسلحه به گروه های تروریست خاورمیانه درگیر است.
نیوزویک می نویسد: برگمن شبکه های جاسوسی موساد را که با مدلسازی سیای آمریکا تشکیل شد و شبکه امنیت داخلی ( شین بت) و اطلاعات آرتش اسرائیل (امان) را بنیان نهاد.
برگمن در مورد انتشار کتابش به نام ' بلند شو و بکش'، در باره تاریخ اسرارآمیز ترورهای هدفمند رژیم صهیونیستی می نویسد: فکر می کنم آموزش و تجربه به کارگیری افراد برای جاسوسی، هرکسی که باشد، به شما این شناخت را می دهد که قالب فکری آنها را بشناسید.
کتاب برگمن، ترورهای هدفمند 60 سال گذشته رژیم صهیونیستی و شکار فراریان آلمانی (نازی) را که به جنایت جنگی در جریان جنگ دوم جهانی متهم بودند و همچنین کارشناسان شلیک موشک و سران عرب و مقام های عراقی که گفته می شد با برنامه هسته ای صدام همکاری می کردند، تا ترور دانشمندان هسته ای ایران، سران مبارزان فلسطینی و گروه مسلح حزب الله لبنان را در برمی گیرد.
به نوشته نیوزویک؛ شعار تروریست های اسراییلی این است: کسی که می خواهد تورا بکشد، بلند شو و او را بکش.
مقام های صهیونیست در 750 صفحه این کتاب، اعتراف کرده اند که در جریان این عملیات تروریستی، مواردی پیش آمده که افراد دیگری، به اشتباه ترور شده اند و یا کس دیگری که در صحنه ترور بوده است، مورد اصابت گلوله قرار گرفته و کشته شده است. اسراییلی ها اذعان دارند بسی سران فلسطینی را ترور کرده اند که چه بسا اگر زنده می ماندند، ممکن بود طرف مذاکره صلح با اسراییل می بودند.
برگمن همچنین در کتاب خود به فاجعه انسانی صبرا و شتیلا در سال 1982 توسط آریل شارون وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی اشاره کرد که موجب کشتار و قتل عام فلسطینیان ساکن این دو اردوگاه پناهندگان فلسطینی شد.
یکی از خاطرات برگمن این بود که شارون در سال 1982 به خلبان جنگی اسراییلی دستورداده بود یک هواپیمای مسافربری را که موساد فکر می کرد حامل یاسرعرفات (رهبر وقت سازمان آزادیبخش فلسطین) است، هدف قرار داده و سرنگون کنند، اما در لحظه آخر اطلاعات خود را اصلاح کرد و باعث نجات جان 'فتحی' برادر کوچک یاسر عرفات شد که هواپیما متعلق به او بود.
برگمن در کتاب خود افزود: شارون که اشتیاق زیادی به کشتن یاسرعرفات داشت، سرانجام در سال 2004 موفق به مسموم کردن وی شد، اما آرتش اسراییل هرگونه صحبتی را در این زمینه ممنوع کرده است.

 

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان