تاریخ انتشار: ۰۸:۲۲ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۶

توافق ترامپ و آبه برای افزایش فشار علیه کره شمالی

در حالی که سئول و پیونگ یانگ با استفاده از فرصت المپیک زمستانی در حال تنش زدایی هستند، ترامپ و آبه در گفت و گوی تلفنی هرگونه مذاکره را مشروط به عاری سازی کامل هسته ای کره شمالی دانسته و بر افزایش فشار علیه این کشور تاکید کردند.

رویداد۲۴-در حالی که سئول و پیونگ یانگ با استفاده از فرصت المپیک زمستانی در حال تنش زدایی هستند، ترامپ و آبه در گفت و گوی تلفنی هرگونه مذاکره را مشروط به عاری سازی کامل هسته ای کره شمالی دانسته و بر افزایش فشار علیه این کشور تاکید کردند. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در گفت و گوی تلفنی توافق کردند که فشار علیه کره شمالی باید تا زمانی که این کشور برنامه هسته ای و موشکی خود را رها کند، ادامه یابد.

ترامپ و آبه همچنین تاکید کردند که تا وقتی پیونگ یانگ عاری سازی هسته ای کامل، قابل اثبات و غیرقابل برگشت را نپذیرفته، هرگونه مذاکره بی معنی است.
این در حالی است که پس از تعامل دو کره در بازی های المپیک زمستانی 2018، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی از «مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی دعوت کرده تا برای دیدار با او به پیونگ یانگ برود.
پیام رهبر کره شمالی از سوی «کیم یو جونگ» خواهر او که در راس هیاتی بلندپایه به کره جنوبی سفر کرده بود، به رئیس جمهوری این کشور ابلاغ شد.
شینزو آبه پس از گفت و گوی تلفنی با ترامپ در کنفرانسی خبری گفت: مذاکره به خاطر مذاکره بی معنی است.
همچنین وزارت خارجه ژاپن اعلام کرد یک مورد نقض تحریم های سازمان ملل از سوی کره شمالی را به این سازمان اطلاع داده است.
بنا بر گزارش وزارت خارجه ژاپن، یک نفتکش کره شمالی روز سه شنبه در دریای شرقی چین اقدام به انتقال کشتی به کشتی کالا به یک نفتکش با پرچم بلیز (کشوری در آمریکای مرکزی) کرده است.

منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان