تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۶

ریه پاک پایتخت

باد و باران به 15 روز آلودگی پایتخت پایان داد. رنگ آبی آسمان تهران دیروز بسیاری از پایتخت نشین‌ها را ذوق زده کرد. شبکه‌های اجتماعی محلی برای نشر تصاویر شفاف از کوه‌های اطراف تهران بزرگ شدند. هوای پایتخت به شرایط «پاک» رسید.

رویداد۲۴-باد و باران به 15 روز آلودگی پایتخت پایان داد. رنگ آبی آسمان تهران دیروز بسیاری از پایتخت نشین‌ها را ذوق زده کرد. شبکه‌های اجتماعی محلی برای نشر تصاویر شفاف از کوه‌های اطراف تهران بزرگ شدند. هوای پایتخت به شرایط «پاک» رسید. به گفته «احد وظیفه» مدیر کل پیش‌بینی وهشدار سریع هواشناسی تهران، امروز و فردا بارانی خواهد بود. به‌گزارش «ایران»، دستگاه‌های سنجش آلاینده‌های سطح تهران نشان می‌دهد که کیفیت هوای استان تهران ظهر دیروز چهارشنبه (بیست و پنجم بهمن ماه) با نمایش عدد 39 به وضعیت پاک رسیده بود. آلودگی هفته گذشته کمیته اضطرار را واداشت تا تعطیلی مهدکودک‌ها، پیش دبستان و دبستان‌ها را روی میز بگذارد.

اجرای طرح زوج و فرد و برخورد با خودروهای دودزا هم نتوانست تهرانی‌ها را از آلودگی‌های خطرناک برهاند. ناپایداری‌های جوی و وزش باد هم مسأله را به سوی دیگری برد. عدد شاخص ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون طی 14 روز گذشته و در برخی زمان‌ها از شاخص‌های 170 نیز فراتر رفت و حتی برخی مناطق تهران نیز در روزهای بهمن ماه در وضعیت خطر قرار گرفتند.
کیفیت هوای استان تهران از ابتدای بهمن ماه فقط پنج روز و آن هم به‌دلیل ناپایداری‌های جوی سالم بوده است.دیروز تمامی نقاط استان تهران در وضعیت سالم و پاک قرار داشتند و هیچ منطقه‌ای از پایتخت به شرایط ناسالم نرسیده بود. چهارشنبه شهرری(منطقه 20) با شاخص 55 پایین‌ترین سطح پاکی هوا واقدسیه(منطقه یک)با شاخص 21 پاک‌ترین مناطق تهران محسوب می‌شدند.
به گفته «شینا انصاری» مدیر کل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست هوای تهران از ابتدای سال‌جاری تا امروز چهارشنبه (25 بهمن) 114 روز ناسالم برای گروه‌های حساس، 12 روز پاک و 217 روز سالم بوده است.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان