تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۶

اضافه شدن نشاط اجتماعی به بودجه فرهنگی پایتخت

اعضای شورای شهر تهران دیروز در یک جلسه فوق‌العاده، بودجه معاونت معماری و شهرسازی را با رقم 605 میلیارد تومان تصویب کردند.

رویداد۲۴-اعضای شورای شهر تهران دیروز در یک جلسه فوق‌العاده، بودجه معاونت معماری و شهرسازی را با رقم 605 میلیارد تومان تصویب کردند. همچنین براساس مصوبه شورا، بودجه پیشنهادی 50 میلیارد تومانی پارک پردیسان به 20 میلیارد تومان کاهش یافت و مصوب شد تا این 30 میلیارد تومان هم در حوزه بافت فرسوده هزینه شود. از طرفی برای بوستان ولایت 2 میلیارد تومان و برای اجرای طرح نیلوفری (راه‌آهن تهران-تبریز) هم 38 میلیارد تومان اختصاص یافت. با رأی شورایی‌ها به کاهش بودجه هوشمندسازی شهر، رقم بودجه این حوزه با کاهش 283 میلیارد تومان به 6 هزار و 708 میلیارد تومان رسید.

اعضای شورای شهر همچنین پس از استماع کلیات بودجه به بیان نظرات خود پرداختند و در این میان مجید فراهانی با بیان اینکه متأسفانه بودجه حمایت از مؤسسات فرهنگی از 13 میلیارد تومان به 25 میلیارد تومان افزایش یافته است، گفت:‌ این در حالی است که ما اساساً با این نوع کمک و بذل وبخشش که حساب و کتابی هم ندارد مخالف هستیم چرا که این کمک‌ها همان حفره‌هایی هستند که بعداً مشکل ساز می‌شوند.
در ادامه ناهید خداکرمی پیشنهاد داد که ازردیف‌های کمک به ساخت و تجهیز مساجد و اماکن مذهبی حدود 50 درصد کاسته و این رقم به‌ردیف ترویج کارآفرینی و تقویت استارت آپ‌ها اضافه شود. البته این پیشنهاد در نهایت پس گرفته شد. اما رسولی در واکنش به این پیشنهاد گفت: من این رویکرد کلی را قبول دارم اما باید بگویم عمده مساجدی که دراین ردیف دیده شده‌اند در طرح‌های توسعه‌ای شهرداری تخریب شده و باید دوباره ساخته شوند. حق شناس نیز افزود: در حوزه استارت آپ‌ها بودجه را از 500 میلیون تومان به 3 میلیارد تومان رساندیم.

نیم نگاه
در بودجه پیشنهادی بخش فرهنگی و اجتماعی، سرفصل جدیدی به‌عنوان نشاط اجتماعی را آورده‌ایم چراکه جامعه ما در حوزه غم و روزهای عزاداری پتانسیل بالایی دارد اما این در حالی است که بشدت به نشاط اجتماعی و شادی نیاز داریم و باید گام جدی در این حوزه برداریم
بودجه ساخت و تجهیز معابر ویژه دوچرخه سواری هم به دو برابر افزایش یافت

اضافه شدن «نشاط اجتماعی» به بودجه فرهنگی پایتخت
حق شناس با بیان اینکه در جمع‌بندی، بودجه پیشنهادی بخش فرهنگی و اجتماعی معادل 1116 میلیارد تومان است گفت: در این بودجه سرفصل جدیدی به‌عنوان نشاط اجتماعی را آورده‌ایم چراکه جامعه ما در حوزه غم و روزهای عزاداری پتانسیل بالایی دارد اما این در حالی است که بشدت به نشاط اجتماعی و شادی نیاز داریم و باید گام جدی در این حوزه برداریم. در جلسه دیروز بودجه ساخت و تجهیز معابر ویژه دوچرخه سواری هم به دو برابر افزایش یافت. همچنین شورایی‌ها به افزایش بودجه بهسازی معابر تردد معلولین رأی دادند. شورایی‌ها همچنین به توسعه حمل و نقل عمومی از ردیف جابه‌جایی 180 میلیارد تومان به این حوزه رأی مثبت دادند.
انتقاد معاون شهردار از جابه‌جایی ردیف‌های بودجه 97 شهرداری
معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران از جابه‌جایی ردیف‌های بودجه از سوی شورایی‌ها انتقاد کرد و گفت: جابه‌جایی ردیف‌ها امکان حرکت درست به شهرداری را نمی‌دهد.
حجت میرزایی با بیان اینکه ما دیروز و به یک دفعه بودجه را تقدیم نکردیم که این گونه به هم می‌ریزد، گفت: ما چند هفته پیش بودجه را به شورای تقدیم کردیم و مرتبا نیز به شورا رفت و آمد داشتیم اما به یکباره ردیف‌ها به هم می‌ریزد و باید بگویم که منطق بودجه‌ریزی شهرداری را به رسمیت نمی‌شناسید، این در حالی است که برای همه ردیف‌ها ساعت‌ها کار کارشناسی شده و محاسبه دقیقی برای تعیین بودجه پروژه‌ها بر اساس حجم و... در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: به علاوه هیچ سازمانی حق تهاتر درآمد با هزینه‌ را ندارد، این شرکت‌ها و سازمان‌ها موظف شدند همه قراردادهای بالای یک میلیارد تومان را در سایت شهرداری قرار دهند تا امکان رصد کردن وجود داشته باشد.
رئیس سازمان فرهنگی هنری از سوی شهردار معرفی خواهد شد نه رئیس شورا
رئیس شورای شهر تهران درباره اینکه گفته می‌شود رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری قرار است از سوی رئیس شورا و گزینه‌ای که مورد تأیید وی است، به هیأت امنا معرفی شود، گفت: چنین موضوعی صحت ندارد و رئیس سازمان فرهنگی از سوی شهردار معرفی می‌شود.
به‌گزارش مهر، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری توسط هیأت امنا انتخاب می‌شود و شهردار گزینه مورد نظر خود را به هیأت امنا معرفی می‌کند که تاکنون این سازمان با مدیریت قبلی به فعالیت‌های خود ادامه داده است. شورای شهر روز سه‌شنبه نسبت به بلاتکلیفی نهادهای فرهنگی و اجتماعی در شهرداری تذکر داده بود و خواستار تعیین تکلیف مدیریت این بخش‌ها شده بود.شهردار تهران نیز در جریان ارائه گزارش سند تحویل و تحول شهرداری تهران اعلام کرده بود شهرداری در هیأت امنا سازمان فرهنگی و هنری آرای کافی را ندارد و نمی‌تواند در این حوزه ورود پیدا کند.

 

نظرات شما
پیشخوان