تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۶

بغض بعد از برنز

لژیونر هاکی ایران در پی کسب مدال برنز تیم ملی هاکی در مسابقات جام جهانی می‌گوید: ما غریب هستیم،در مراسم استقبال ما هیچ کدام از رسانه‌ها حضور نداشتند. رسانه‌ها نقش زیادی در ترقی یک رشته ورزشی دارند اما متأسفانه هیچ نقشی در ترقی هاکی نداشته‌اند و به نظر می‌رسد که نخواهند داشت.

رویداد۲۴-لژیونر هاکی ایران در پی کسب مدال برنز تیم ملی هاکی در مسابقات جام جهانی می‌گوید: ما غریب هستیم،در مراسم استقبال ما هیچ کدام از رسانه‌ها حضور نداشتند. رسانه‌ها نقش زیادی در ترقی یک رشته ورزشی دارند اما متأسفانه هیچ نقشی در ترقی هاکی نداشته‌اند و به نظر می‌رسد که نخواهند داشت. پنجمین دوره مسابقات جام جهانی هاکی داخل سالن در برلین آلمان برگزار شد و تیم ملی هاکی ایران موفق شد برای نخستین بار در جایگاه سومی این مسابقات قرار بگیرد. هاکی ایران تاکنون 3 دوره در مسابقات جام جهانی شرکت کرده که در دوره اول در جایگاه نهم ایستاد و دوره دوم نیز جایگاه چهارمی را به خود اختصاص داد، اما ملی‌پوشان هاکی ایران در پنجمین دوره مسابقات با حضور بر سکوی سومی و کسب مدال برنز مقامی تاریخی کسب کردند و پس از تیم‌های ملی فوتسال و ساحلی، سومین ورزش تیمی ایران هستند که سکوی جهانی را از آن خود می‌کنند. به همین بهانه به سراغ 3 بازیکن این تیم رفته و با آنها به گفت و گو پرداختیم.


نوروزی زاده: ما غریب هستیم
لژیونر هاکی ایران می‌گوید: «تیم ملی هاکی مقام سومی بالاترین سطح مسابقات را بدست آورد و این مقام حقیقتا فوق العاده بود. تیم ملی با 5 برد، 2 تساوی و یک باخت به مقام سومی دست یافت، باختی که مقابل آلمان و در حضور 15 هزار تماشاگر بدست آمد و تاکنون ما چنین جوی را ندیده بودیم.» رضا نوروزی زاده از رسانه‌ها گلایه می‌کند و می‌افزاید: «ما غریب هستیم، متاسفانه رسانه‌ها هیچ توجهی به هاکی ندارند. تیم ما پس از کسب این مقام سه شنبه وارد کشور شد و در مراسم استقبال ما هیچ کدام از رسانه‌ها حضور نداشتند و تنها مسئولان بودند که به استقبال ما آمدند. رسانه‌ها نقش زیادی در ترقی یک رشته ورزشی دارند اما متأسفانه هیچ نقشی در ترقی هاکی نداشته‌اند و به نظر می‌رسد که نخواهند داشت. زمانی والیبال پخش مستقیم نداشت اما لیگ جهانی والیبال به صورت مستقیم از صداوسیما پخش شد و والیبال در میان مردم بخوبی جا افتاد.»
این لژیونر هاکی ایران می‌گوید: «مردم بیشتر هاکی روی یخ را می‌شناسند و اصلاً نمی‌دانند که ورزشی به نام هاکی داخل سالن هم وجود دارد. متأسفانه علاوه بر رسانه‌ها، مسئولان هم هیچ توجهی به این رشته ندارند و ما از نظر امکانات در شرایط خوبی قرار نداریم و تنها همت بچه‌ها باعث شد  به این جایگاه دست یابیم.» نوروزی زاده که در این مسابقات 16 گل به ثمر رساند و با  3 گل کمتر عنوان آقای گلی این مسابقات را از دست داد، می‌گوید: «بهترین گلر مسابقات به تیم ما اختصاص یافت و شانس آقای گلی داشتم که متأسفانه به این عنوان دست نیافتم. من در تیم «پلیس گوجو» ترکیه  حضور دارم و فدراسیون هاکی ترکیه چند سالی است که راه‌اندازی شده اما در این سال‌ها این رشته در ترکیه پیشرفت بسیار خوبی داشته.»


حاتمی‌نژاد: من با مربی بدنساز تیم ملی تمرین دروازه بانی می‌کردم!
گلر تیم ملی هاکی که در این دوره از مسابقات به عنوان بهترین دروازه بان جام جهانی انتخاب شد، می‌گوید: «پنجمین دوره از مسابقات جام جهانی در 2 گروه 6 تیمی برگزار شد که تیم ما با 11 امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به اتریش در جایگاه دوم ایستاد و به عنوان تیم دوم به مرحله بعدی مسابقات صعود کرد.»
ساسان حاتمی‌نژاد ادامه می‌دهد: «در یک چهارم نهایی تیم چک را شکست دادیم و در نیمه نهایی با آلمان روبه‌رو شدیم که مقابل این تیم شکست خوردیم و نتوانستیم جواز حضور در فینال را کسب کنیم. در بازی رده بندی تیم ملی استرالیا را شکست دادیم و برای نخستین بار بعد از تیم‌های ملی فوتسال و ساحلی در ورزش‌های تیمی به مقام سومی دست یافتیم.» او با اشاره به این مقام تاریخی هاکی بیان می‌کند: «فوتسال و هاکی ایران بهترین نتایج را در مسابقات جام جهانی کسب کردند و این افتخار بزرگی است، البته در انفرادی هم به یک عنوان دست یافتیم که آن بهترین گلر دنیا بود که من توانستم به این افتخار دست یابم ،اما جالب اینجاست که هیچ کس از این عنوان خبر ندارد چرا که هیچ خبری در این مورد منتشر نشد.»
گلر تیم ملی هاکی درخصوص این انتخاب می‌گوید: «عکس‌العمل‌هایی که داشتم باعث شد تا به این عنوان دست یابم. تیم‌های دیگر از من می‌پرسیدند که چه تمریناتی را انجام می‌دهی؟ که حقیقتاً من پاسخی نداشتم چرا که تیم ملی مربی دروازه بان ندارد و من با مربی بدنساز تیم ملی تمرین دروازه بانی می‌کردم!»
حاتمی نژاد بیان می‌کند: «متأسفانه هاکی در ایران شناخته شده نیست در صورتی که در آلمان 15 هزار تماشاگر به سالن می‌آمدند و بازی‌ها را از نزدیک تماشا می‌کردند. هاکی ایران در سال‌های اخیر پیشرفت محسوسی داشته ،اما مسئولان ورزش نگاه مثبتی به این رشته ندارند و ما با محدودیت‌های زیادی به این جایگاه رسیدیم.»


بیرانوند: صدا و سیما مسابقات آسیایی فوتسال را به جام جهانی هاکی ترجیح داد
کاپیتان تیم ملی هاکی می‌گوید: «هاکی همانند فوتسال المپیکی نیست به همین دلیل جام جهانی بالاترین سطح از مسابقات به حساب می‌آید. در این دوره از مسابقات کلکسیونی از بهترین تیم‌ها و بهترین بازیکنان دنیا حضور داشتند، اما تیم ملی با تمرینات خوبی که پشت سر گذاشت توانست برای نخستین بار به این جایگاه دست یابد.»
بهداد بیرانوند ادامه می‌دهد: «تیم ما دوره گذشته در جایگاه چهارم ایستاد و این موضوع باعث شد  سهمیه آسیا از یک تیم به دو تیم افزایش یابد. تیم ما تجربه خوبی از جام جهانی گذشته داشته و این تجربه خوب باعث شد  این دوره در جایگاه بهتری قرار بگیریم علاوه بر این فدراسیون در هاکی داخل سالن سرمایه گذاری کرده و قطعاً در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت.»
او گلایه‌هایی هم دارد و به عدم پخش مسابقات هاکی توسط صدا و سیما اشاره می‌کند و می‌افزاید: «در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی هاکی، مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا برگزار شد. صدا و سیما مسابقات آسیایی فوتسال را پخش کرد اما مسابقات ما که کیفیت بالاتری داشت از تلویزیون پخش نشد و این جای تأسف دارد.»
کاپیتان تیم ملی هاکی که از استقبال تماشاگران بخصوص در بازی مقابل آلمان هم شوکه شده بود، می‌گوید: «ما بازی مقابل 6 هزار تماشاگر را پیش از این تجربه کرده بودیم ،اما هیچ گاه در چنین جوی بازی نکرده بودیم. در بازی مقابل آلمان 15 هزار تماشاگر به سالن آمدند و حقیقتاً جو بسیار زیبایی بود و شاهد بازی‌های قشنگی بودیم.»
در ادامه بیرانوند صحبت‌های خود را این گونه با درد دل به پایان می‌رساند: «تمام زندگی من هاکی است و به جز این ورزش هیچ کاری بلد نیستم. 23 سال است که هاکی بازی می‌کنم و قطعاً روزی به پایان راه خواهم رسید. درخواست من از مسئولان این است که همانند فوتبال و والیبال به رشته هاکی هم توجه شود.»

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان