تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۶

رفاهی: 47 درصد طلاق ها در پنج سال اول زندگی رخ می دهد

سید علی‌ اصغر رفاهی، مدیرکل پیشگیری و مشارکت‌ های مدنی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، اظهار کرد: بر پایه آمارهای موجود 47 درصد طلاق ها در پنج سال اول زندگی زوجین در ایران رخ می دهد، در صورت توجه به آموزش‌ های پیش از ازدواج در جامعه می‌ توان شاهد کاهش آمار این پدیده اجتماعی بود.

رویداد۲۴-سید علی‌ اصغر رفاهی، مدیرکل پیشگیری و مشارکت‌ های مدنی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، اظهار کرد: بر پایه آمارهای موجود 47 درصد طلاق ها در پنج سال اول زندگی زوجین در ایران رخ می دهد، در صورت توجه به آموزش‌ های پیش از ازدواج در جامعه می‌ توان شاهد کاهش آمار این پدیده اجتماعی بود. سید علی‌ اصغر رفاهی، چهارشنبه شب در همایش دیده ‌بان‌های پیشگیری از وقوع جرم استان یزد اظهار کرد: آموزش پیش از ازدواج از جمله اقدام های ضروری است که در استان یزد با همکاری دستگاه های مختلف انجام می شود، باید نسبت به انجام آن دقیقا اقدام کرد.

وی اضافه کرد: در سال های اخیر فعالیت های خوبی برای کاهش آسیب ‌های اجتماعی و طلاق در کشور انجام شد، باید این اقدام ها با همکاری بخش های مختلف ادامه داشته باشد.
رفاهی به فعالیت دادگاه درمان محور در استان یزد اشاره کرد و افزود: فعالیت دادگاه درمان محور برای درمان معتادان برای اولین بار در استان یزد کلید خورد و همچنین آموزش‌های پیش از ازدواج نیز به نحو شایسته ای در حال برگزاری است که جای قدردانی دارد.
مدیرکل پیشگیری و مشارکت‌های مدنی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه به راه اندازی سیستم جامع اطلاعات مردمی به نام « سجام » برای ارتباط مردم از طریق فضای مجازی با قوه قضائیه خبر داد که طراحی ‌شده است.
رفاهی اظهار کرد: قوه قضائیه با راه اندازی سامانه سجام ، پل ارتباطی خوب و موثری با مردم ایجاد کرد تا از وقوع بسیاری جرایم جلوگیری کند و افراد به ‌راحتی می‌ توانند پیشنهاد‌ها و تخلفات را به مسئولان اطلاع رسانی کنند.
این مسوول یادآور شد: از مردم انتظار می رود، پیشنهادها و تخلفات را از طریق این سامانه به گوش مسوولان برسانند، قطعا با دقت و جدیت بررسی و پیگیری های لازم به عمل می آید و نقش مهمی در پیشگیری از آسیب ها دارد.
رفاهی اظهار کرد: برای پیشگیری از وقوع انواع جرایم باید بیش از گذشته از ظرفیت های مردمی استفاده کرد، چون بدون همراهی و حمایت آنها دولت به معنای عام هم نمی‌تواند کاری انجام دهد.
مدیرکل پیشگیری و مشارکت‌های مدنی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه به توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص وظایف این قوه اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری در حوزه پیشگیری از وقوع جرم ورود کرده‌اند و از مسوولان سه قوه گزارش آسیب‌ها را دریافت می کنند و در این راستا دستوراتی صادر می‌کنند.
رفاهی بیان کرد: ورود مقام معظم رهبری در خصوص پیشگیری از وقوع جرم ، تکلیف مسوولان قضایی و مردم را مضاعف می‌کند، بنابراین توقع می رود، پیشگیری از وقوع جرم را به ‌عنوان یک تکلیف شرعی نگاه کنیم و دقیق و جدی به آن پرداخته شود.
سامانه سجام در استان یزد تحت عنوان دیده بان‌های پیشگیری از جرم راه‌اندازی شد تا نسبت به جلب مشارکت آحاد مردم در مبارزه با مفاسد و پیشگیری از وقوع جرایم استفاده شود.

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان