تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۶

بازداشت شهروندان روسیه توسط آمریکا در کشور ثالث آدم ربایی است

سفارت روسیه در آمریکا بازداشت شهروند این کشور در هلند به دستور پلیس آمریکا را مساوی با آدم ربایی خوانده و انجام این امر را غیرقانونی دانست.

رویداد۲۴-سفارت روسیه در آمریکا بازداشت شهروند این کشور در هلند به دستور پلیس آمریکا را مساوی با آدم ربایی خوانده و انجام این امر را غیرقانونی دانست.در پی افزایش تنش های میان روسیه و آمریکا بر سر موضوع حملات سایبری مسکو به واشنگتن و بازداشت یک شهروند روسیه در هلند به همین اتهام، سفارت روسیه در واشگتن با صدور بیانیه ای ضمن تشبیه بازداشت یکی از شهروندان این کشور در هلند به آدم ربایی، انجام بازداشت هایی از این دست در کشور ثالث را امری غیرقانونی دانست.

بر اساس این گزارش، در بیانیه صادر شده از سوی سفارت روسیه در همین خصوص آمده است: ربودن شهروندان روسیه در کشور ثالث قانونی نبوده و با توافق های دوجانبه در خصوص همکاری های قانونی میان دو کشور در زمینه رسیدگی به جرم در تناقض است.

لازم به ذکر است این بیانیه سفارت روسیه به بازداشت یک شهروند این کشور به نام «درینکمن» در هلند باز میگردد. درینکمن که از سوی دولت آمریکا به انجام بزرگترین حمله سایبری در تاریخ این کشور متهم شده در سال ۲۰۱۵ بنا به درخواست اف بی آی در هلند بازداشت و به آمریکا فرستاده شد.

در همین راستا، روز گذشته قاضی منطقه «کمدن» آمریکا با صدور حکمی، وی را به تحمل ۱۲ سال حبس محکوم کرده است.

بنابر ادعای دولت آمریکا، حملات سایبری درینکمن به نهادهای آمریکایی رقمی حدود ۳۱۲ میلیون دلار خسارت مالی را متوجه این کشور کرده است. 

منبع: مهر
نظرات شما
پیشخوان