تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۶

سازمان‌های دولتی مراقب بدافزارها باشند

متخصصان امنیتی به تازگی به تمامی سازمان‌های دولتی در جهان هشدار جدی داده‌اند که مراقب بدافزارهای استخراج‌کننده ارزهای دیجیتالی برروی وب‌سایت‌های خود باشند.

رویداد۲۴-متخصصان امنیتی به تازگی به تمامی سازمان‌های دولتی در جهان هشدار جدی داده‌اند که مراقب بدافزارهای استخراج‌کننده ارزهای دیجیتالی برروی وب‌سایت‌های خود باشند.در این هشدارها عنوان شده است که بدافزارهای استخراج‌کننده ارزهای دیجیتالی بسیار خطرناک‌تر و هولناک‌تر از آن چیزی هستند که پیش از این تصور می‌شد. بنابراین لازم است تمامی رایانه‌ها و وب‌سایت‌های سازمان های دولتی مورد بازرسی دقیق‌تری قرار بگیرند تا از صدمات و نفوذ بدافزارهای مذکور در امان و مصون بمانند.

همانطور که اخیرا خبری منتشر شد، هزاران وب سایت از جمله سایت‌های رسمی و دولتی انگلستان و ایالات متحده آمریکا توسط یک کد حاوی بدافزار از کار افتاده و بسیاری را با مشکل مواجه کرده است. گویا هکرها و مجرمان سایبری که قصد استخراج ارزهای دیجتالی رمزنگاری شده نظیر بیت کوین را داشتند، با انتشار یک کد مخرب و آلوده به یک بدافزار موجب شدند بیش از ۴۲۰۰ وب سایت انگلیسی و آمریکایی دچار مشکل شوند.

 اندکی قبل هم کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری و فناوری، به تمامی کاربران در فضای مجازی هشدار دادند که آن دسته از کاربرانی که از گوشی‌هایی با سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند، از آسیب‌پذیری بالاتری برخوردارند و بدافزارهای کشف شده توانایی نفوذ و استخراج ارزهای دیجیتالی بسیاری از جمله ریپل، مونرو و بیت کوین را از آن طریق دارند.

در چند سال اخیر ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیاری همچون بیت کوین، مونرو و ریپل از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری برخوردار شدند و همین امر موجب شده است کاربران بسیاری به کسب درآمد و پول در فضای مجازی روی آورند که این خود دلیل محکمی بود برای آنکه تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌هایی که پلت فرم و بستر مناسبی برای استخراج این ارزهای دیجیتالی فراهم می‌کردند، مانند قارچ در فضای اینترنت رشد کنند.

منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان