تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۶

بارش برف و باران در کشور از فردا / پدیده گردو غبار در خوزستان

روز شنبه تهران، البرز، قزوین، همدان، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز هم بارندگی دارند.

رویداد۲۴-روز شنبه تهران، البرز، قزوین، همدان، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز هم بارندگی دارند. کارشناس هواشناسی از ورود سامانه جدید بارشی از فردا به کشور خبر داد.

معصومه احمدی در خصوص شرایط آب و هوایی کشور اظهار داشت: امروز شاهد آخرین فعالیت سامانه بارشی از شمال شرق کشور هستیم و در بخش‌هایی از خراسان شمالی و شمال استان خراسان رضوی بارش‌های خفیف و پراکنده همراه با کاهش دما پیش‌بینی می‌شود. وی گفت: با خروج سامانه، بارندگی‌ها در این مناطق متوقف می‌شود اما کاهش دما ادامه خواهد داشت. 

احمدی ادامه داد:​ در روزهای گذشته بخش‌های شرقی و جنوب شرقی کشورمان با وزش باد شدید و گرد و غبار همراه بود که امروز با شدت کمتری ادامه این شرایط را پیش‌بینی می‌کنیم­ و احتمال بارش‌های خفیف و پراکنده در دامنه‌های زاگرس وجود دارد. 

وی تصریح کرد: استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد و بخش‌های شمالی استان فارس بارندگی خواهند داشت. 

کارشناس هواشناسی گفت: فردا سامانه بارشی نسبتاً قوی از نیمه غربی وارد کشور می‌شود و بخش‌هایی از غرب دامنه‌های زاگرس، شمال غرب و تا حدی جنوب غرب کشور درگیر بارندگی می‌شوند که به تدریج بارش‌ها به سواحل غربی دریای خزر و ارتفاعات البرز هم می‌رسد. 

وی افزود: برای روز شنبه موج بارشی دیگری به این سامانه می‌پیوند که باعث گسترش بارش‌ها در بیشتر نقاط کشور می‌شود. 

کارشناس هواشناسی ادامه داد: فردا شدت بارش‌ها در استان‌های کردستان و کرمانشاه بیش از سایر استان‌هاست اما در استان‌های ایلام، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، بخش‌های شمالی کشور، استان خوزستان و زنجان هم بارندگی خواهند داشت که بارش‌ها در ارتفاعات به شکل برف خواهد بود. 

احمدی افزود: روز شنبه تهران، البرز، قزوین، همدان، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز هم بارندگی دارند.

 وی گفت: وزش باد در جنوب غرب کشور همچنان شدید پیش‌بینی می‌شود و برای خوزستان پدیده گرد و غبار موجب کاهش دید و کیفیت هوا در این استان خواهد شد. کارشناس هواشناسی درباره شرایط آب و هوایی تهران​ افزود: امروز آسمان تهران صاف است.

نظرات شما
پیشخوان