تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۶

وزیر بهداشت: بسیاری از بیمارستان های تهران ریشه وقف دارند

سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت گفت: یک چهارم از واحد‌های درمانی کشور، موقوفه هستند که خدمات بسیار ارزشمندی به مردم ارائه می‌دهند.

رویداد۲۴-سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت گفت: یک چهارم از واحد‌های درمانی کشور، موقوفه هستند که خدمات بسیار ارزشمندی به مردم ارائه می‌دهند. سید حسن هاشمی در حاشیه نهمین جلسه شورای راهبردی وقف و سلامت که در وزارت بهداشت برگزار شد، ضمن تقدیر از رئیس و مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه به دلیل همراهی با وزارت بهداشت، گفت: مشکلات لاینحل چند دهه ای بیش از 240 موقوفه حوزه سلامت با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه برطرف شده است.

وی با بیان این مطلب افزود: حدود یک چهارم از واحدهای بهداشتی و درمانی از جمله 133 بیمارستان کشور، موقوفه هستند که خدمات بسیار ارزشمندی را به مردم ارائه می دهند.

وقف یکی از جلوه های زیبای آموزه های دینی است

وزیر بهداشت با اشاره به خدمات ارزنده بیمارستان موقوفه نمازی شیراز، گفت: بسیاری از بیمارستان های تهران، ریشه وقف دارند و وقف یکی از جلوه های زیبای آموزه های دینی است.

هاشمی از وقف به عنوان یکی از سنت های نیکو از گذشته تاکنون یاد کرد و افزود: امروزه افراد نیکوکار بسیار زیادی در کشور وجود دارند که با سازمان اوقاف و امور خیریه همکاری دارند، اما از همه مهم‌تر، همت بالای سازمان اوقاف و امور خیریه جهت رعایت نکات مورد نظر واقفین در وقف نامه است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: وقف، هبه و نذر در حوزه سلامت و ارائه خدمات به مردم، نقش مهم و ویژه ای دارد و چراغی است که فرد برای آخرت خود روشن می کند و از سوی دیگر، وقف از آموزه های ارزشمندی است که فرد برای نسل های بعدی به یادگار می گذارد.

هاشمی با بیان اینکه از فرهنگ وقف در حوزه بهداشت و درمان می توان بهره های زیادی برد، یادآور شد: از واقفین در قید حیات، فوت شده، فرزندان، وارثان آنها و همچنین سازمان اوقاف و امور خیریه تشکر می کنم و امیدواریم که همکاری ها ادامه داشته باشد.

نظرات شما
پیشخوان