تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۶

مشاور سابق «دیک چینی» به عنوان نماینده ویژه آمریکا در سوریه منصوب می‌شود

منابع آگاه از انتخاب مشاور سابق «دیک چینی» به عنوان نماینده ویژه آمریکا در سوریه خبر می‌دهند.

رویداد۲۴-منابع آگاه از انتخاب مشاور سابق «دیک چینی» به عنوان نماینده ویژه آمریکا در سوریه خبر می‌دهند. به گفته دو منبع آگاه پیش‌بینی می‌شود دولت آمریکا «جان هانا»، مشاور سابق «دیک چینی» معاون رئیس‌جمهور سابق این کشور (جورج بوش پسر) را به عنوان نماینده ویژه آمریکا در سوریه اعلام کند.

هانا که مشاور امنیت ملی دیک چینی بود در دوره ریاست‌جمهوری جرج دبلیو بوش و کلینتون، در وزارت خارجه آمریکا مشغول به کار بود. به گفته منابع مطلع نام او در هفته‌های آینده برای سمت مذکور اعلام می‌شود.

هانا اخیراً در بنیاد دفاع از دموکراسی به عنوان مشاور ارشد مشغول به کار بوده است. این اتاق فکر که در واشنگتن قرار دارد به دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نزدیک است و از سیاست‌های افراطی در زمینه امنیت ملی بویژه در خصوص ایران حمایت می‌کند.

انتصاب هانا به این سمت در حالی انجام می‌شود که کشورها در تلاشند تا به یک راه‌حل سیاسی برای تنش‌های سوریه پیدا کنند. «استفان دی‌میستورا»، نماینده سازمان ملل در مذاکرات سوریه روز چهارشنبه اعلام کرد شرایط اخیر دقیقاً به اندازه چهار سالی که گذشت خطرناک، نگران‌کننده و خشونت‌آمیز است. او به افزایش خشونت‌هایی اشاره کرد که چشم‌انداز صلح را به خطر می‌اندازد و ثبات منطقه را تهدید می‌کند.

روزنامه المانیتور نخستین بار خبر انتخاب هانا برای این سمت را گزارش کرد. هانا هنوز به سوالات در این باره پاسخ نداده است.

نظرات شما
پیشخوان