تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۶

نیمی از اسرائیلی‌ها خواستار برکناری نتانیاهو هستند

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد، نیمی از ساکنان اراضی اشغالی بر این باورند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی باید به دلیل پرونده‌های فساد از سمت خود کناره‌گیری کند.

رویداد۲۴-نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد، نیمی از ساکنان اراضی اشغالی بر این باورند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی باید به دلیل پرونده‌های فساد از سمت خود کناره‌گیری کند.نتایج نظرسنجی که اخیرا شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی انجام داد، نشان می‌دهد که نیمی از ساکنان اراضی اشغالی بر این باورند که نتانیاهو باید به دلیل اتهاماتی چون دریافت رشوه و خیانت در اموال عمومی در دو پرونده مشهور به پرونده‌های ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰  از سمت خود استعفا دهد.

نتایج یک نظرسنجی دیگر نیز نشان داد که ۴۸ درصد از ساکنان اراضی اشغالی بر استعفای نتانیاهو تاکید دارند.

طبق نتایج نظرسنجی تلویزیون رژیم صهیونیستی، ۴۲ درصد از ساکنان اراضی اشغالی معتقدند نتانیاهو باید به فعالیت‌های خود در سمت نخست وزیری ادامه دهد،  ۵۳ درصد از شرکت‌کنندگان نیز تاکید دارند که پلیس و دستگاه سیاسی برای برکناری نتانیاهو تلاشی نمی‌کنند.

با وجود این موضع گیری ساکنان اراضی اشغالی، حزب لیکود به ریاست نتانیاهو همچنان قدرت اول در پارلمان این رژیم بوده و طبق نتایج نظرسنجی ۲۷ کرسی را از آن خود خواهد کرد، و حزب مخالف "یش عتید" در رتبه بعدی قرار می‌گیرد و ۲۵ کرسی را به دست خواهد آورد.

نتانیاهو با درخواست‌ها برای استعفایش از ابتدای تحقیقات پلیس از وی مخالفت کرده و در کنفرانسی در تل آویو گفت: ائتلاف لیکود برقرار می‌ماند و نه من و نه هیچ کس دیگری قصدی برای برگزاری انتخابات زودهنگام نداریم. ما تا پایان دوره کابینه در سال ۲۰۱۹، به تلاش‌های خود در راستای حفظ منافع اسرائیلی‌ها ادامه خواهیم داد.

نتانیاهو گزارش پلیس این رژیم را محکوم کرده و آن را گمراه کننده و برخلاف واقعیت و منطق دانست.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نیز مطلبی را با عنوان "آغاز پایان کار نتانیاهو" منتشر کرد. در مقابل نتانیاهو با دفاع از خود اعلام کرد که قصد استعفا ندارد. وی به شدت از یائیر لاپید، وزیر دارایی سابق این رژیم که در یکی از پرونده‌های فساد به عنوان شاهد حضور یافته بود انتقاد کرد و گفت: لاپید قسم خورده من را به هر شکلی که شده برکنار کند.

طبق نظرسنجی‌ها لاپید و حزبش که جایگاه دوم را از نظر تعداد کرسی‌ها در پارلمان در دست دارد، یکی از رقبای احتمالی نتانیاهو در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام خواهد بود .

پلیس رژیم صهیونیستی روز سه شنبه رسما از دستگاه قضایی این رژیم خواست، اتهامات فساد، کلاهبرداری و سوء استفاده از اعتماد را به نتانیاهو ابلاغ کند.

اکنون تصمیم گیری نهایی در خصوص اتهامات نتانیاهو بر عهده دادستان کل این رژیم است که ممکن است از چند هفته تا چند ماه طول بکشد.

کابینه‌ای که نتانیاهو تشکیل داده تندروترین کابینه‌ای است که در طول تاریخ رژیم صهیونیستی تشکیل شده است.

اتهاماتی که از سوی پلیس رژیم صهیونیستی علیه نتانیاهو منتشر شده تردیدهایی را در خصوص ادامه فعالیت‌های کابینه وی به وجود آورده است.

پرونده اولی که درباره نتانیاهو باز شده شامل دریافت هدایایی از سوی نتانیاهو و برخی از اعضای خانواده‌اش از  ثروتمندانی چون جیمز باکر، میلیاردر استرالیایی و نیز هدایایی از آرنون میلچان، تولید کننده اسرائیلی به ارزش ۲۳۰ هزار یورو است.

رسانه‌ها ارزش کلی هدایای دریافت شده از سوی نتانیاهو و خانواده‌اش را ده‌ها هزار دلار تخمین زده‌اند.

همچنین پلیس این رژیم اعلام کرد، نتانیاهو در قراردادی محرمانه با آرنون موزیس، مالک روزنامه"یدیعوت آحارونوت" به دنبال جلب حمایت این روزنامه پرنفوذ در اراضی اشغالی بود.

علاوه بر این پلیس رژیم صهیونیستی اتهامات فسادی را علیه موزیس مطرح کرد.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان